Betul ke Hidup Ini Keras?

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Sekarang ni..

Nilai ringgit semakin jatuh..


RM4.79 bersamaan satu Dollar USD pada 23 Oktober 2023. (Dah hampir 5 kali ganda) 


Barangan import seperti beras.. ayam... daging.. serta banyak kos bahan mentah lain, jadi semakin mahal..


Disebabkan itu, para peniaga terpaksa naikkan harga jualan produk mereka..

Bila semua barang naik harga.. maka kadar inflasi pun meningkat...


Bila kadar inflasi terlalu tinggi.. BNM akan naikkan lagi OPR...

Bayaran bulanan bagi hutang kereta & rumah pula meningkat..

Maka, orang ramai akan jadi semakin kurang duit!


Disebabkan itu, ramai yang akan lebih berhati-hati dalam berbelanja..

Apabila masyarakat kurang berbelanja...

Maka, ramai pula peniaga yang akan terkesan. Jualan mereka menjadi semakin sendu.. hujung-hujungnya, jika sudah tidak mampu bertahan... mereka terpaksa tutup bisnes mereka.


Orang yang buat bisnes.. sibuk nak cari kerja semula.. untuk cuba dapatkan income yang lebih tetap setiap bulan..

Orang yang bekerja pula.. sibuk nak buat bisnes.. untuk tambah pendapatan..


Bagi yang ada sedikit modal... akan cuba pula untuk memasuki dunia pelaburan & trading!


Hidup sekarang memang keras!


Namun begitu... seringkali berlaku..

Setiap kali sesuatu masalah berlaku.. pasti akan ada peluang yang menanti.


Apa yang perlu kita lakukan.. cuma perlu tajamkan sedikit fikiran di dalam melihat dan mencari peluang-peluang tersebut.


Di klikjer.. kami cuba untuk membantu dengan memperkenalkan ilmu-ilmu yang mungkin dapat membantu anda untuk membuka peluang-peluang baru dalam hidup anda!


dan banyak lagi ilmu-ilmu lain.. khusus untuk membantu masyarakat upgrade skill & knowledge mereka dalam memperbaiki kehidupan.


Kami ingin menjemput anda.. untuk lihat ilmu-ilmu yang terbaik yang kami sediakan di klikjer.. Klik sahaja link ini -> https://yup.la/Klikjer untuk lihat ilmu-ilmu tersebut!


Manalah tahu.. mungkin ada satu dari banyak-banyak ilmu itu yang akan mengubah hidup anda!


Semoga bermanfaat...


Ikhlas daripada saya...


Muhamad Anuar Bin Marsib

https://www.myhomestay4u.net/ 


Info berkaitan:




Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)