KERJA DARI RUMAH SEBENAR YANG PERLU DILAKSANAKAN DALAM TEMPOH PKP FASA 3

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera..

COVID19... 
mungkin ada hikmah disebaliknya tanpa kita sedari...

"Cleaner-cleaner" homestay pastinya sedang merindui kehidupan sebelum COVID-19 "menyerang satu dunia"..

Masakan tidak.. Sebelum ini Bertungkus lumus kita membersihkan rumah untuk "menyambut" penyewa demi penyewa yang seterusnya...

Tapi kali ini, situasi kelam kabut tersebut hanya tinggal kenangan..




Kalau sebelum ni semua orang sibuk bekejar ke sana ke mari untuk bekerja... Tapi kali ni Alhamdulillah... Allah nak bagi peluang kepada kita supaya duduk berehat di rumah.. Boleh meluangkan masa bersama isteri Dan anak-anak..

Walaupun duduk di rumah, tapi bukan bermaksud kita langsung tidak perlu bekerja ye.. 

Kerja tetap perlu kita buat.. Kalau tak bekerja macamana nak dapat duit? Betul Tak?
  • Kalau Tak dapat duit macamana nak beli makanan?
  • Kalau Tak ada duit macamana nak beli keperluan harian?
  • Kalau Tak ada duit macamana nak bayar sewa rumah?
  • Kalau Tak ada duit macamana nak bayar hutang?
  • Kalau Tak ada duit macamana nak bayar sewa rumah sublet?


Terlalu banyak tanggungan/masalah yang akan kita hadapi bila kita tak boleh nak bekerja seperti biasa dalam tempoh PKP ini...

Terutamanya sekiranya rumah atau hutang yang perlu kita bayar, tapi hutang tersebut bukan atas nama kita.. 

Sekiranya keadaan suram seperti ini berterusan sehingga ke akhir tahun 2020, kita akan berhadapan dengan situasi yang agak sukar. 


"2.4 juta orang dijangka hilang kerja akibat Covid-19"-The Malaysia Insight bertarikh 25 Mac 2020-
"Dunia diramalkan akan mengalami kegawatan ekonomi", Penulis
Ini andaian yang dibuat oleh penulis bagi kedua-dua ebook ini. (Kedua-dua ebook ini diterbitkan dalam tempoh PKP fasa 1 dan fasa 2. ianya Masih Hot lagi sekarang ni)


Kedua-dua ebook ini ditulis oleh orang yang benar-benar faham tentang keadaan ekonomi semasa di seluruh dunia dan Orang yang benar-benar faham tentang pasaran hartanah dan peluang-peluang dalam pelaburan hartanah dalam keadaan situasi semasa..


KERJA DARI RUMAH SEBENAR YANG PERLU DILAKSANAKAN DALAM TEMPOH PKP FASA 3

Dalam tempoh 6 minggu anda tidak pergi bekerja (PKP Fasa 1 hingga fasa 3), agak-agak sejauh mana kekuatan ekonomi di syarikat anda bekerja sekarang?

Itu sekiranya PKP tamat pada 28 April 2020. 
Bagaimana pula sekiranya tempoh PKP dilanjutkan lagi?
Adakah cukup dana kecemasan anda untuk bertahan selama 6 bulan? 

Ini merupakan soalan yang sering ditanya oleh pakar-pakar ekonomi.

Sebab tu kita tiada pilihan lain.. nak tak nak kita perlu bekerja dari rumah dalam tempoh PKP Fasa 3 dilaksanakan.. 
Kita dah tak boleh nak "goyang kaki" duduk di rumah sahaja dan terus mengharap bantuan daripada pihak kerajaan.
Rakyat Malaysia ada 32 juta orang. Setakat mana bantuan yang pihak kerajaan boleh berikan mengikut keperluan 32 juta rakyat Malaysia?
..
Sebab tu selagi kita masih mempunyai tubuh badan yang sihat, selagi itu kita tetap perlu bekerja.
  • COVID-19 tidak boleh dijadikan sebagai halangan untuk tidak bekerja!
  • PKP selama 6 minggu juga tidak boleh dijadikan sebagai halangan untuk tidak bekerja


Tapi, pekerjaan dari rumah yang bagaimana boleh anda lakukan dalam situasi sekarang ni?

Kerja dari rumah yang saya maksudkan di sini ialah dengan menjadi ejen pemasaran kepada syarikat-syarikat tertentu, kemudian anda akan mendapat gaji mengikut komisyen yang berjaya anda perolehi.


Sebagai Contoh, saya mempunyai sebuah Homestay.. Sudah pasti saya memerlukan ejen untuk membantu Mempromosikan Homestay tersebut. 

Kemudian, Saya akan bayar komisyen kepada ejen-ejen mengikut tempahan Homestay yang mereka terima melalui usaha promosi tersebut.
Lebih banyak tempahan homestay yang diperolehi, sudah tentu lebih banyak pendapatan yang akan diterima oleh setiap ejen.
Nak tahu dengan lebih lanjut tentang prosesnya, boleh baca di sini: http://www.myhomestay4u.net/p/daftar-affiliate.html


BANYAK SYARIKAT MEMERLUKAN EJEN PEMASARAN DALAM TEMPOH PKP DILAKSANAKAN 

Untuk makluman anda, dalam tempoh PKP ini dilaksanakan banyak Syarikat yang memerlukan ejen-ejen pemasaran online. Sebagai contoh Amazon, Lazada, Zalora, Agoda, Bookcafe, dan lain-lain. 

Sebab tu tak hairan, sepanjang PKP Fasa 1 dilaksanakan hasil jualan Perniagaan online meningkat sebanyak 59%. Keadaan ini boleh berlaku  dengan bantuan ejen-ejen yang  bekerja dari rumah untuk mempromosikan perniagaan mereka..

Sedangkan peniaga-peniaga offline pula hanya bergantung kepada bilangan pengunjung yang datang ke kedai mereka. Dalam tempoh PKP ini dilaksanakan,  pergerakan semua orang agak terhad menyebabkan bilangan pengunjung yang datang ke kedai "offline" juga agak terhad. keadaan ini menyebabkan sales peniaga "offline" turut terjejas melainkan mereka yang menjual barangan keperluan harian.

Nampak Tak peluang pekerjaan yang boleh anda lakukan dari rumah untuk terus mendapat gaji secara harian?

Sebagai contoh, berikut merupakan hasil jualan yang berjaya saya perolehi dalam tempoh satu hari dengan memperomosikan produk X hanya dari rumah.

86 jualan dalam tempoh satu hari

Jumlah jualan sebanyak RM8,840.00 dengan komisyen sebanyak RM2,288.00

Anda rasa ok tak sekiranya boleh dapat komisyen sebanyak ini dalam tempoh satu bulan?

Bagaimana pula kalau anda boleh dapat komisyen sebanyak ini dalam tempoh satu hari? Tentu lagi ok kan..

Lebih best lagi apabila kerja-kerja ini anda boleh lakukan dari rumah sahaja.
Tak perlu nak bersusah payah nak pergi ke tempat kerja..
Tak perlu bersusah payah nak menyimpan produk, membungkus produk dan seterusnya menghantar produk kepada pelanggan.
Ini kerja orang lain!
Kerja anda hanya satu sahaja, iaitu terus mempromosikan produk milik orang lain secara online sehingga berjaya mendapat sebanyak mungkin jualan. 



Anda akan dibayar komisyen seperti ini, mengikut nilai komisyen yang disediakan bagi setiap produk.

Sebenarnya  saya rasa malu nak menunjukkan jumlah komisyen di atas.
Sebabnya nilai tersebut tidaklah sebesar mana kalau hendak dibandingkan dengan komisyen yang diperolehi oleh ejen-ejen lain yang lebih "perform".

Sebagai contoh, anda boleh lihat sendiri jumlah komisyen yang telah diperolehi 3 orang ejen ini pada setiap bulan:


Sila Fokus!!

Anda perhatikan betul-betul..
Walaupun PKP mula dilaksanakan pada 18 hingga 31 Mac 2020, tetapi pendapatan ketiga-tiga ejen ini masih dapat bertahan dalam lingkungan 4 angka sebulan..
  • Komisyen Adilah pada bulan Mac 2020 - RM9,941.12 (Sikit lagi nak RM10k)
  • Komisyen Halim pada bulan Mac 2020 - RM9,361.72 (Sikit lagi nak RM10k)
  • Komisyen Shahrul pada bulan Mac 2020 - RM4,306.42 


Anda rasa ok tak boleh dapat komisyen macam ni dengan hanya berkerja dari rumah?


Tentulah Ok kan?
Lebih beruntung lagi, kita masih boleh terus bekerja walaupun ada masalah dengan COVID-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Fasa 1, Fasa 2 dan Fasa 3.

Untuk makluman, dah lama saya tak promote produk-produk yang terdapat di laman web Amazon, Lazada, Zalora, Agoda, dan Bookcafe.. Walaupun saya juga pernah mendaftar sebagai ejen jualan produk-produk mereka... Dan juga pernah mendapat komisyen daripada mereka...

Ini menunjukkan Ada terlalu banyak Syarikat yang memerlukan ejen pemasaran online pada ketika ini. Cuma tinggal nak pilih Syarikat mana yang paling sesuai dengan jiwa kita, dan produk mana yang kita rasa ikhlas nak tolong promote.

Kalau kita rasa Tak ikhlas nak tolong promote, lebih baik jangan promote.. sebab tu pemilihan Syarikat Dan produk sangat penting Dan perlu diberi keutamaan.

Pekerjaan dari rumah ini bagi saya sangat menarik disebabkan:
  • Anda boleh mendaftar sebagai ejen secara percuma
  • Sebagai ejen anda tidak perlu memiliki atau menyimpan produk
  • Tak perlu bersiap-siap nak pergi bekerja (jimat duit minyak kereta)
  • Bekerja hanya dari rumah
  • Tak perlu berjumpa dengan bos anda (Saya belum pernah bersua muka dengan bos-bos syarikat yang saya tolong promosikan perniagaan mereka)
  • Tak perlu mempunyai kedai 
  • Tak perlukan pekerja
  • Tak perlu nak cari ruang untuk menyimpan stok
  • Tak perlu nak membungkus produk
  • Tak perlu nak pergi ke pejabat pos atau J&T untuk mengeposkan produk


Semua kerja-kerja yang saya senaraikan di atas, biarlah orang lain yang tolong buatkan...

Tugas anda cuma 3 sahaja iaitu:
  1. Tolong promosi, 
  2. promosi, 
  3. Dan promosi.

Itu sahaja tugas anda..

Saya rasa dah panjang lebar menaip tentang peluang bekerja dari rumah yang semua orang boleh lakukan dalam tempoh PKP Fasa 3 ini..
Cuma sekarang terpulang kepada anda, Tinggal nak atau Tak nak buat jer..

Sekiranya anda tak tahu bagaimana nak bermula menjadi seorang ejen?, Tak tahu bagaimana nak mendaftar sebagai ejen?,  Tak tahu bagaimana nak buat kerja-kerja promosi?, dan lain-lain.

Jangan risau.. Saya syorkan anda baca panduan ini untuk menjadi seorang ejen yang berjaya (klik link di bawah):

Semoga ianya dapat memberi banyak manfaat kepada anda sepanjang Tempoh PKP fasa 3 nanti...