Lubuk Baru Borong Barang Murah Dari China : Harga barangan lebih murah daripada Taobao, Alibaba dan 1688

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Sebelum ni anda pernah dengar tak tentang platform borang barang murah dari negara China seperti Taobao.com, 1688.comAliBaba.com, AliExpress.com, AliDropship.com dan JD.com?

Kalau pernah baguslah... sebab tentu anda tahu kadar harga sebenar barang-barang yang dijual di platform tersebut berbanding harga yang dijual di pasaran Malaysia.

Saya teringat lagi pengalaman semasa membeli perabot secara pukal untuk Setup Pak Ya Homestay 1 di Batu Gajah Perak dan Pak Ya Homestay di Seri Iskandar Perak. Masa tu tak tahu pun yang kita boleh beli barang murah dari negara China termasuk membeli perabot. Alangkah bagusnya kalau saya dapat tahu lubuk tersebut dari awal, tentu lebih banyak penjimatan yang dapat saya lakukan semasa nak stup sebuah homestay. 
Tapi takper, perkara yang dah lepas jangan dikenang.

Sebagai contoh, boleh tengok "Katalog" senarai perabot yang dijual di Lubuk Baru tersebut. Memang jauh lebih murah berbanding harga pasaran di Malaysia.


Senarai Barangan Keperluan Homestay : Set Meja Makan, Set Sof Raya, Koleksi Cadar Menarik, Vacuum
Sumber : Klik Di Sini


Amacam? Murah kan?
Harga perabot yang dijual di Lubuk Baru Borong Barangan Dari China ni juga lebih murah berbanding harga barang yang dijual di platform Taobao, Alibaba dan 1688.

Betul ke betul ni?

Kalau tak percaya, cuba anda bandingkan sendiri harga-harga tersebut..

1) Pokok Hiasan Raya, Baju Raya Anak-anak, Coffee Table
Sumber : Klik Di Sini

Baju raya untuk anak-anak juga boleh dibeli secara online pada harga yang sangat murah melalui lubuk baru ini. Sekarang ni musim orang shopping secara online, tak kisahlah nak shopping dekat Malaysia atau di luar negara. Bagi saya yang penting sekali cuba berjimat semasa membeli, dengan membuat pembelian pada harga yang lebih murah.


2) Bekas Kuih Raya, Karpet Raya, Car Seat Anak, Jam Hiasan Raya 
Sumber : Klik Di Sini

Raya pada tahun ini nampaknya kena sambut secara kecil-kecilan/sendiri-sendiri ataupun menerima kunjungan tetamu yang sedikit. Tak boleh lagi nak buat open house secara besar-besaran seperti pada tahun-tahun sebelum ini.
Tapi, janganlah sampai tak buat persiapan raya langsung kan?

Sekurang-kurangnya dapat beli bekas kuih raya baru pun dah cukup memadai, walaupun berkemungkinan besar kita sekeluarga sahaja yang makan isi yang terdapat dalam bekas tersebut. Sedih kan??

Kalau ada rezeki lebih, boleh juga survey Karpet raya yang turut boleh diperolehi pada harga yang jauh lebih murah berbanding harga di Malaysia.


3) Set Tea Pot Raya, mainan Anak-anak, Set Sofa Raya, Pasu Bunga Raya 
Sumber : Klik Di Sini

Setelah lebih 30 hari anak-anak anda tak keluar dari rumah tentu dah bosan main permainan yang sama sahaja pada setiap hari. Apa kata anda survey mainan kanak-kanak yang terdapat di platform baru tersebut. Tentu ada yang sesuai untuk anak-anak anda.

Bila anak-anak anda dapat permainan yang dia suka, tentu dia tak rasa memberontak nak keluar dari rumah.

Main dekat luar rumah pun bahaya. Tersilap langkah boleh kena denda RM1,000 seperti yang sedang viral sekarang ni iaitu satu keluarga (6 orang) kena denda RM1,000 seorang. Duit RM6,000 hangus begitu sahaja.
Daripada kita bayar RM1,000 kepada pihak berkuasa, lebih baik kita gunakan duit tersebut untuk keperluan keluarga dan anak-anak kita. Betul tak?


Nak contoh yang lebih spesifik lagi, boleh tengok pada perbandingan harga di bawah:


Sumber : Klik Di Sini

 

MINI BLANDER USB PORTABLE

Harga termurah di Shopee - RM18.10

Harga di Pinduoduo - RM7.04


Sumber : Klik Di Sini

 

6 SPEEDS MUSCLE MASSAGE GUN 6 Handheld Deep Tissue Muscle Vibration Rechargeable Fascial Gun 

Harga di Shopee - RM42.38

Harga di Pinduoduo - RM31.72


Sumber : Klik Di Sini


Elastic gel seat cushion 

Harga termurah di Shopee - RM23.10

Harga di Pinduoduo - RM2.60


Sumber : Klik Di Sini

Harga di Shopee - RM22.00

Harga di Pinduoduo - RM6.21


TRAVEL BABY BACKPACK
TRAVEL BABY BACKPACK

TRAVEL BABY BACKPACK

Harga di Shopee = RM49.99


Harga di Pinduoduo = RM27.00

+

Harga Shipping = RM9.30

RM36.30 sahaja


Breast Milk Pump
Breast Milk Pump

Breast Milk Pump

Harga di Shopee = RM90


Harga di Pinduoduo = RM38

+

Harga Shipping = RM9.30

RM47.30 Sahaja



PUSH UP BAR
PUSH UP BAR

PUSH UP BAR

Harga di Shopee - RM27.99

Harga di Pinduoduo - RM9.90

+

Harga Shipping - RM9.30

RM18.20 Sahaja


CAR USB FAN
CAR USB FAN


CAR USB FAN

Harga di Shopee - RM88.80


Harga di Pinduoduo - RM34

+

Harga Shipping - RM9.30

RM43.30 SAHAJA



36V IMPACT DRILL
36V IMPACT DRILL


36V IMPACT DRILL

Harga di Shopee - RM155.50

Harga di Pinduoduo - RM97

+

Harga Shipping - RM21

RM118 Sahaja


Macamana Boleh Dapat Kesan Lubuk Baru Borong Barangan Dari China ni?

Ingat lagi tak semasa di awal COVID19 heboh diperkatakan di Malaysia. Masa tu semua orang sibuk mencari Facemask, tapi susah nak jumpa..

Cari FaceMask dekat Farmasi semua dah sold out.. 
Cari dekat kedai-kedai yang biasa ada jual Facemask pun masa tu dah Sold Out.


Selepas daripada itu ramai pemborong beli facemask secara online dari negara China. Tapi harga borong facemask masa tu agak mahal. Nak Cari Facemask yang murah-murah sangat susah.

Kalau ada pun nak kena beli dalam kuantiti yang agak banyak, sehingga perlu keluarkan kos yang sangat besar. 

Untuk menangani masalah tersebut, ada seorang usahawan cuba dapatkan facemask melalui platform borong barang dari negara China yang lain. Sebab sebelum ni beliau dah buat survey harga facemask di beberapa platform seperti Taobao.com1688.com, dan AliBaba.com. Semuanya MAHAL!! 

Nak dijadikan cerita..
Alhamdulillah.. Di "Lubuk terbaru" ni, Beliau berjaya membeli facamask pada harga yang lebih murah berbanding 3 platform di atas. 
Lebih menarik lagi, beliau tak perlu beli facemask dalam kuantiti yang banyak.
Untung ke untung?
Dah tentulah untungkan.. sebab dapat beli barang dengan lebih murah dalam kuantiti yang lebih sedikit.

Yang bestnya Nak beli 1 unit pun boleh. Siap dapat harga borong lagi.

Yang pasti Lubuk baru yang dimaksudkan Bukan Taobao, Bukan Alibaba, Bukan 1688. Lubuk ni seriusss lebih murah!

Nak tahu lebih lanjut tentang Lubuk baru tersebut, boleh klik di bawah sekarang.

Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)