Bukti screen shoot tempahan Homestay sekitar 25-30 hari setiap bulan....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Pada hari ini industi homestay/rumah rehat/rumah tamu kembali rancak semula setelah pihak kerajaan membenarkan sektor pelancongan beroperasi semula. Dalam masa yang sama, kebenaran merentas negeri dan negara juga telah dibenarkan. 

Syukur Alhamdulillah....

Pastinya pemilik-pemilik homestay mula menarik nafas lega dan rasa bersyukur dengan kehadiran para penyewa yang tinggal ke homestay mereka dengan pelbagai tujuan seperti pergi bercuti, melawat emak dan ayah di kampung, menghadiri manjlis kenduri, menghadiri majlis konvokesyen, pendaftaran pelajar ke IPT, pendaftaran pelajar ke sekolah Berasrama dan sebagainya. 

Namun begitu, dalam kalangan pemilik-pemilik homestay...
Masih terdapat pemilik-pemilik homestay yang belum mendapat bilangan penyewa seperti yang diharapkan atau disasarkan, walaupun terdapat sesetengah pemilik homestay dah tak menang tangan melayan kehadiran pengunjung ke homestay mereka. 

"Apa sebabnya??"

"Kenapa jadi begitu??"

"Kenapa orang tak nak tinggal di homestay saya??"

Kenapa Homestay orang tu ramai penyewa, sedangkan homestay saya tiada penyewa? 

"Apa... Teruk sangat ke Homestay saya ni?"

Ini mungkin antara persoalan-persoalan yang sedang berlegar-legar dalam pemikiran pengusaha-pengusaha homestay berkenaan.

Dalam hidup ini, apapun yang kita nak buat, kita kena ada ilmu...
Kita kena baca cara dan teknik daripada pengalaman orang lain...
Daripada pengalaman orang yang telah berjaya, supaya kita tidak melakukan kesilapan-kesilapan yang sama pernah dilakukan oleh orang lain sebelum ini...

Untuk itu, saya nak kongsikan Bukti screen shoot tempahan Homestay yang diterima oleh tuan Faridil Atras sekitar 25-30 hari setiap bulan....

Boleh tengok bukti screen shoot tempahan yang tuan Faridil Atras perolehi dari web AirBnB untuk homestay beliau boleh dikatakan, hampir penuh dengan tempahan pada setiap bulan (3 bulan berturut-turut)

Tempahan homestay tuan Faridil Atras yang perolehi dari web AirBnB pada bulan Januari 2017; Sumber : Klik Di Sini

Tempahan homestay tuan Faridil Atras yang perolehi dari web AirBnB pada bulan Februari 2017; Sumber : Klik Di Sini

Tempahan homestay tuan Faridil Atras yang perolehi dari web AirBnB pada bulan Mac 2017; Sumber : Klik Di Sini

Nak tahu, bagaimana cara beliau melakukannya sehingga boleh mendapat ramai penyewa seperti itu?

Saya syorkan, anda klik pada banner di bawah...


Ataupun boleh layari laman web -> https://jutawanhomestay.com

Bukti Screen Shot di atas boleh dijadikan sebagai inspirasi kepada kita para pengusaha homestay... Supaya satu hari nanti, kita juga berjaya mendapat kehadiran penyewa yang ramai tinggal dihomestay kita pada setiap bulan. In Shaa Allah... Aamiin... Tak mustahil perkara ini boleh berlaku dengan izin Allah S.W.T...

Semoga melalui perkongsian ini akan dapat membantu para pengusaha homestay untuk meningkatkan pendapatan masing-masing setelah sekian lama tidak dikunjungi penyewa akibat Pendemik Covid-19...

Terima kasih kerana sudi membaca. 

Boleh kongsikan info ini dengan kawan-kawan supaya dapat membantu mereka yang memerlukan...


Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)