Peluang Berniaga dari Rumah dengan Komisyen sehingga 70% per jualan.

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera...


Berikutan penularan kes baharu COVID-19 yang sangat membimbangkan sejak akhir-akhir ini, pada pendapat saya berniaga dari rumah merupakan satu pilihan yang terbaik.


Terdapat banyak peluang berniaga dari rumah yang ada sekarang ni. Malah ada peluang perniagaan yang boleh memberikan komisyen sehingga 70% per jualan. Sebagai contoh, peluang perniagaan yang diberikan oleh laman web Klikjer.com


Betul ke ada perniagaan yang boleh bagi komisyen sehingga 70% per jualan??


Ini bukan kisah dongeng atau saya sahaja buat cerita... Ini kisah benar berdasarkan pengalaman saya sendiri.


Saya pernah dapat komisyen 70% tu. Tapi sekarang ni agihan komisyen di platform tersebut telah dikemaskini semula. Jadi, hanya ejen yang telah mencapai tahap jualan yang ditetapkan sahaja baru layak dapat komisyen 70%. Bagi ejen lain yang baru nak mula jana komisyen bersama Klikjer.com, akan dapat komisyen antara 50% hingga 60%. Bagi saya, itupun dah cukup banyak dah.


Berikut merupakan contoh-contoh komisyen yang telah saya perolehi daripada laman web Klikjer.com.


Komisyen sebanyak RM44/jualan

Komisyen sebanyak RM44/jualan

Komisyen sebanyak RM55/jualan

Macamana? Ok tak dapat komisyen jualan sebanyak ini?

Kalau setiap bulan boleh dapat 10 sales pun bagi saya dah mencukupi. Boleh juga dapat tambah pendapatan dalam RM400 - RM600 sebulan.

Itu bagi sayalah.. Yang tak berapa hebat ni..

Tapi, bagi ejen affiliate lain yang lebih hebat seperti dalam contoh di bawah, mereka boleh buat sales secara konsisten 4 hingga 5 angka sebulan.

Sumber : Klik Di Sini


Ya.. Itu rezeki beliau. Setiap orang ada rezeki masing-masing.


Saya cuma nak kongsikan di sini, supaya dapat berkongsi rezeki dan peluang dengan pembaca-pembaca blog saya supaya dapat bekerja dari rumah dalam tempoh penularan COVID-19 yang sangat membimbangkan pada ketika ini.


Hmmm.. Menarik! Tapi boleh saya tahu produk apa yang sesuai saya nak promote sekarang ni?


Dekat platform Klikjer.com ada terlalu banyak produk yang boleh dipromosikan. Setiap produk mempunyai nilai komisyen yang berbeza. Ada yang RM10, RM15, hingga RM100 pun ada bergantung kepada harga jualan. Lebih tinggi harga jualan produk tersebut, lebih besar juga komisyen yang akan kita dapat.

Nak tengok senarai produk, boleh klik pada button di bawah:



Banyakkan produk yang terdapat di platform tersebut.


Dalam banyak-banyak produk tu saya cadangan anda promote produk dalam senarai Top 10 bulanan. Sebagai contoh, boleh tengok dalam senarai-senarai Top 10 di bawah:


Melalui senarai-senarai Top 10 tersebut, diharap dapat membantu anda untuk promote produk yang mana satu. Terutamanya yang sesuai untuk keperluan dalam tempoh PKPB Covid 19 yang dikuatkuasakan di negeri Selangor, KL, Wilayah Persekutuan dan Sabah.


Boleh pergi jauh ke berniaga dari rumah secara online ni?


Pada pendapat saya ia bergantung kepada rezeki masing-masing. Sama juga dengan berniaga secara offline. Ada yang berniaga untung banyak sehingga boleh capai jualan sejuta ringgit sebulan. Ada yang berniaga sekadar cukup makan sahaja.


Yang penting sekali kena rajin belajar dan praktikkan setiap ilmu yang dipelajari. Dapat sahaja ilmu, praktikkan terus! Jangan tunggu atau bertangguh. Dan jangan sesekali berputus asa.


Sebagai contoh, boleh tengok hasil jualan produk di dalam dan luar negara yang telah dilakukan secara online: 


Contoh hasil Jualan Produk Tempatan


Contoh hasil jualan produk antarabangsa

Kalau orang lain boleh buat sales melebihi sejuta ringgit. Tak mustahil satu hari nanti kita juga mampu melakukannya.

Bukannya susah pun. Duduk dirumah sahaja. Buat kerja 100% dari rumah dan buat jualan.


3 Tips senang nak buat jualan:


1) Kenalpasti kekuatan dan kelemahan produk. 

Sebagai contoh sekiranya kita menjual buah, sudah tentu kita kena tahu keadaan buah tu.. Supaya mudah kita nak terangkan dengan pembeli secara jujur. Jadi, terlebih dahulu kita kena rasa sendiri buah tu samada Manis ke masam... Ada banyak biji ke tak ada biji.. Boleh tahan berapa hari.. Perlu masuk dalam peti ais ke atau boleh tahan sekiranya dibiarkan di luar peti ais. Bila kita tahu semua tu baru senang kita nak menjual. Betul tak?

Jadi, kalau kita jual produk secara affiliate sama juga. Sebaiknya kita kena beli dulu produk tu. Pakai dulu produk tu untuk melihat hasilnya. Lepas tu barulah kita boleh kongsikan pengalaman kita dengan orang lain secara jujur 


2) Kenalpasti golongan sasaran pengguna produk tersebut. 

Setiap produk wujud disebabkan nak menyelesaikan masalah. Tapi, sebelum tu kita kena tahu siapa yang mempunyai masalah tersebut? 

Bila kita dah tahu seiapa yang mempunyai masalah tersebut, barulah senang untuk kita promote produk tu kepada mereka (golongan sasaran).

Sebagai contoh:

a) Ebook Bisnes Lazada akan dapat menyelesaikan masalah orang yang nak jual barang di Lazada tapi tahu cara yang betul untuk melakukannya.


b) Ebook Bisnes Makan Delivery akan dapat menyelesaikan masalah orang yang nak berniaga makanan dari rumah tapi tahu cara yang betul untuk melakukannya.


c) Ebook Bisnes Shopee akan dapat menyelesaikan masalah orang yang nak memulakan perniagaan di Shopee tapi tahu cara untuk melakukannya.

d) Rahsia Bisnes Tudung akan dapat membantu kaum wanita terutamanya surirumah untuk berniaga tudung tanpa perlu memiliki promis perniagaan.

 3
) Kenalpasti dimana golongan sasaran pengguna produk tersebut selalu berkumpul. 

Selepas anda dah dapat mengenalpasti golongan sasaran yang perlukan produk tersebut, anda perlu tahu di mana tempat mereka selalu berkumpul?.

Samada di group facebook ke? Di group Whatsap ke? Di group Telegram ke?

Atau anda sendiri boleh wujudkan group-group atau fanpage untuk mengumpul golongan sasaran tersebut. Lebih banyak golongan sasaran (prospek) yang dapat anda kumpulkan dalam satu group, semakin besar potensi anda untuk membuat jualan.

Menurut sifu-sifu pemasaran internet, kebarangkalian sales boleh berlaku adalah 10% daripada ahli yang terdapat dalam kumpulan prospek. Sekiranya dalam group telegram yang anda wujudkan terdapat 100 orang prospek, maka kebarangkalian yang akan membeli adalah seramai 10 orang (10%).

Jadi, semakin ramai prospek yang dapat anda kumpul, semakin banyak kebarangkalian jualan yang berjaya anda hasilkan. 



Saya rasa cukup setakat ini sahaja perkongsian saya pada kali ini.

Semoga bermanfaat.


In Shaa Allah, kita jumpa lagi di lain waktu.


Info Berkaitan:

Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)