Peluang Buat Duit Raya Dengan Bekerja 100% dari Rumah Dalam Tempoh PKPB COVID-19

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Saya doakan semoga anda sentiasa berada dalam keadaan sihat semasa menjalani Ibadah berpuasa (bagi yang beragama Islam) dan terus bersabar dalam menjalani kehidupan sepanjang Tempoh PKP dan PKPB ini. Manfaatkanlah 10 malam terakhir Ramadhan ini dengan sebaiknya supaya kita berpeluang untuk bertemu dengan malam Lailatul Qadar, iaitu malam yang lebih baik daripada seribu bulan.

Sebelum ini, saya pernah menulis tentang Senarai 13 Kerja yang boleh dilakukan dari Rumah Sepanjang Tempoh PKP (FASA 4) . Ada ke yang dah baca dan praktikkan salah satu daripada 13 kerja dari rumah tersebut?
Kalau belum, boleh klik pada link di atas untuk baca dan praktikkan mana-mana kerja dari rumah yang bersesuaian dengan minat anda.

Sumber : Klik Di Sini

Salah satu daripada Kerja dari rumah tersebut ialah buat Video simple, kemudian Upload di Youtube. Saya ada kongsikan kisah 3 orang (2 orang rakyat Malaysia seorang lagi warga Indonesia yang bekerja di Malaysia) yang dah berjaya buat duit melalui Youtube dalam artikel bertajuk Ketika Ramai Orang Terjejas Sumber Pendapatan akibat COVID-19, Rezeki mereka pula semakin bertambah... Lihat apa yang telah mereka lakukan?

Sumber : Klik Di Sini


"Estimated monthly earning Sugu Pavithra dianggarkan mencapai RM100K sebulan. Minimum pun dah RM8K sebulan dari YouTube ($1.8K X 4.2)."

Bila mereka baca kisah Buruh dari Indonesia, kisah suri rumah sepenuh masa kepada seorang pekerja di sektor perladangan kelapa sawit dan kisah nelayan yang boleh jana pendapatan secara konsisten melalui youtube, ada  pula yang bagi tahu mereka tak reti dan tak ada bakat nak buat video..


Hmmm... Ok Fine...  

Betul juga kan? Ingat senang ke nak buat video?... Kalau senang tentu dah ramai orang berjaya buat video...
..
So, apa yang mudah?
.. 
Dalam hidup ini kita ada banyak pilihan..
Kalau yang pertama kita rasa susah, kita ada pilihan yang kedua, ketiga dan seterusnya sehingga pilihan yang ke 13... Yang penting kita perlu buat pilihan.. Supaya Kita tidak membiarkan kesusahan yang sedang kita alami sekarang berlarutan tanpa  mempunyai sebarang pilihan untuk menyelesaikannya.

Baiklah..
Sekiranya anda rasa pilihan yang pertama iaitu Buat Video dan Upload Di Youtube anda rasa susah, kita cuba pula tengok pilihan yang keempat iaitu 100% bekerja dari rumah sebagai ejen Affiliate 


Hah.... Boleh Tengok, yang ni senang ke susah?


Peluang Buat Duit Raya Dengan Bekerja 100% dari Rumah Di Musim PKPD COVID-19 - Sebagai Ejen Affiliate

Saya percaya, pasti anda pernah dengar bermacam-macam tentang affiliate sebelum ini. Ramai orang sudah mula berjaya menjana pendapatan melalui affiliate. Ada juga yang menjana sehingga 5 angka hanya melalui affiliate bagi produk-produk tempatan.

Maksud sebenar affiliate ialah mempromosi dan menjual produk orang lain seterusnya menjana komisyen melalui hasil penjualan produk tersebut. Pendaftaran untuk menjadi ejen affiliate biasanya adalah PERCUMA. Semasa pendaftaran sebagai ejen affiliate anda akan diberikan satu link, kemudian anda perlu mempromosikan link tersebut kepada pelanggan anda.


Tugas anda sebagai ejen affiliate ialah mengiklankan, mempromosi dan menjual produk kepunyaan orang lain. Mari kita lihat senario biasa yang boleh kita jumpa di kalangan mereka yang baru hendak bermula menjana pendapatan melalui internet...



Sebagai contoh, satu produk ebook yang dijual dengan harga RM50. Berdasarkan terma yang ditetapkan oleh tuan punya produk tersebut, setiap ejen affiliate yang berjaya membuat jualan melalui link affiliate mereka akan dibayar 50% komisyen daripada harga asal produk tersubut. Jadi dalam hal ini, anda berpotensi menjana RM25 untuk setiap unit ebook yang berjaya anda jual melalui link affiliate anda.

Contoh Produk ebook yang memberikan komisyen 50% dan ke atas kepada ejen affiliate (tertakluk kepada terma dan syarat)


Sumber : Klik Di Sini

Sumber : Klik Di Sini


Contohnya anda pilih ebook “Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay” yang dijual dengan harga RM27. Komisen 52% (RM14).

Cari mereka yang ada masalah terjejas pendapatan (sewaan Homestay) dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (Fasa 1- Fasa 4)

Tawarkan produk (ebook) ini kepada mereka. Mereka beli dan bayar duit kepada pengeluar produk (ebook). Oleh sebab anda berikan ‘link affiliate’, pengeluar produk tu tahu anda yang promo produk itu. Jadi sistem akan track dan anda akan dapat komisen RM14 (52%).

Dalam Tempoh PKPD Covid-19 ini, anda perlu bijak untuk mempromosikan produk yang releven dengan pasaran semasa.



Sebagai contoh, pada ketika ini anda tidak sesuai untuk promote produk ebook Jutawan Homestay kepada pengusaha-pengusaha homestay. Sebabnya isi kandungan ebook ini menjurus kepada cara untuk mendapatkan banyak pelanggan (penyewa) dengan mengiklankan homestay anda di website milik agensi pelancongan online (OTA) seperti Airbnb, Agoda, Booking.com 



Sumber : Klik Di Sini

Tetapi berbeza pula dengan ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay. Dalam ebook ini penulis kata Jangan Promote homestay anda di website milik agensi pelancongan online (OTA) seperti Airbnb, Agoda, Booking.com. Tetapi sebaliknya penulis menyarankan supaya promote homestay di platform blog khas untuk homestay tersebut.

Sumber : Klik Di Sini

Kedua-dua penulis ebook ini merupakan pengusaha homestay. Tetapi masing-masing mempunyai ideologi dan pandangan yang berbeza tentang cara untuk promote homestay.

Nampak perbezaannya? 

Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-tambahan Dengan Homestay menyarankan kepada pembaca (pengusaha homestay) supaya promote homestay di blog sendiri supaya kita dapat mengumpul database yang berkunjung ke blog kita.

Database pelanggan blog ini sudah hampir mencecah 4000 orang. ;)

Sistem database pelanggan ini sebenarnya dapat menyelamatkan bisnes homestay anda sewaktu berhadapan dengan masalah ekonomi seperti sekarang. Sebab anda boleh menghubungi mereka secara serentak pada masa-masa tertentu dengan menggunakan kaedah Blast SMS ataupun menghantar email secara pukal kepada semua list yang anda ada. 

Bagaimana cara nak mengumpul List?

Penulis ada kongsikan cara mengumpul list dalam ebook Belajar Buat Blog dan Real Case Study : List Kecil Income Besar yang dipakejkan bersama Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-tambahan Dengan Homestay.



TIPS NAK BERJAYA BUAT 4 ANGKA DENGAN BEKERJA DARI RUMAH SEBAGAI EJEN AFFILIATE

1) Pilih Produk yang dapat menyelesaikan masalah orang lain.
Dalam Tempoh PKP (Fasa 1 - Fasa 4) ini terlalu ramai orang ada masalah. Salah satu masalah terbesar mereka ialah bila mereka tidak boleh bekerja/berniaga selama 2 bulan menyebabkan pendapatan mereka terjejas. Anda perlu cari produk yang dapat membantu menyelesaikan masalah mereka.

2) Bantu mereka menyelesaikan masalah tersebut
Anda perlu menjiwai diri prospek anda. Anda perlu memahami Apa MASALAH yang mereka nak selesaikan? Apa IMPIAN yang mereka nak capai? Anda perlu memasang niat dengan ikhlas untuk membantu mereka. Beri "Nilai" kepada prospek anda. Jadi anda kena tahu apa yang prospek anda perlukan. Nak promo produk apa pun, kunci sales LEBAT adalah faham apa yang prospek nak. Cerita kepada dia point-point ini untuk bagi

“SPARK” kat kepala dia dan keluar ayat ini;

“Wowww! Ini produk (penyelesaian) yang aku cari. Ni yang aku nak!”

3) Sentiasa Follow Up Masalah Mereka
Sentiasa Follow up dan bertanya khabar kepada prospek anda melalui email, whatsapp, SMS, FB Group, FBPage dan sebagainya supaya membuatkan mereka berasa selesa dengan kehadiran anda. Anda perlu menunjukkan keikhlasan untuk membantu prospek anda, supaya mereka tidak rasa anda terdesak untuk menjual sesuatu kepada mereka. Mungkin anda boleh follow up bertanyakan tentang masalah mereka beberapa kali sebelum hantar email/sms/whatsapp yang mengandungi link affiliate anda.

3) Keputusan yang akan anda perolehi
Bila 3 proses di atas dapat berjalan dengan lancar. Anda dapat bantu menyelesaikan masalah orang lain, In Shaa Allah tiada masalah untuk berjaya mendapat komisyen 4 atau 5 angka seperti dalam contoh di bawah.

Contoh Komisyen Affiliate yang pernah saya perolehi:


Dalam Carta ini nama saya berada di kedudukan yang ke 13 dengan mendapat komisyen 4 angka
Sumber : Klik di sini


Dalam Carta ini nama saya berada di kedudukan yang ke 18 dengan mendapat komisyen 4 angka
Sumber : Klik di sini






Dalam Carta ini nama saya berada di kedudukan yang ke 4 dengan mendapat komisyen 4 angka

Sumber : Klik di sini

Dalam Carta ini ada 11 orang ejen yang berjaya mendapat komisyen 5 angka
Sumber : Klik di sini

Mereka berjaya dapat pendapatan (komisyen) 4 hingga 5 angka dengan hanya duduk di rumah sahaja! Tak perlu nak pakai smart-smart untuk pergi ke tempat kerja. Jadi, Dalam Tempoh PKPD COVID-19 ni memang sesuai sangatlah nak buat kerja-kerja ni.

PESANAN UNTUK EJEN-EJEN AFFILIATE BARU (Newbie)

Untuk berjaya dalam apa jua bidang, perkara pertama yang perlu anda ada ialah ilmu. Tanpa Ilmu, memang sukar untuk anda berjaya mencipta kejayaan demi kejayaan seperti ejen-ejen affiliate yang terdapat dalam senarai-senarai di atas.

Dulu pun masa mula-mula terlibat dalam pemasaran affiliate ni, komisyen saya biasa-biasa sahaja. Dapatlah dalam beberapa puluh ringgit atau beberapa ratus ringgit sahaja. Tak pernah pun capai 4 angka.

Tapi, alhamdulillah... Selepas saya dapatkan ilmu yang betul daripada mereka yang telah berjaya, komisyen saya terus meningkat daripada 3 angka kepada 4 angka. Syukur Alhamdulillah...

Resepi nak berjaya, kita perlu belajar dan ikut langkah-langkah yang telah ditunjukkan oleh mereka yang telah berjaya... Contohnya 3 orang ejen affiliate di bawah ini yang dah berjaya buat komisyen 5 dan 6 angka..

Sumber : Klik Di Sini


Bukan Biashe-Biashe tu...
Bayangkan anda duduk di rumah dalam Tempoh PKPB - COVID-19, tiba-tiba anda dapat komisyen RM170,966.90... Hmmm... Mahu nya tak tersenyum hingga ke telinga... 

Kalau boleh, nak dapat banyak sampai macam tu kan...
Kalau tak boleh nak dapat banyak sampai macam tu, dapat komisyen 4 angka macam saya ni pun dah rasa syukur sangat2... Siapa nak bagi sajer-sajer duit free macam tu... betul tak?

Sekiranya anda nak belajar tentang affiliate dengan lebih mendalam, saya sangat rekemenkan kepada anda 2 buah rujukan berikut:


Sumber : Klik Di Sini


Panduan ini turut disediakan dalam bentuk Ebook, Video dan Software:
(Klik salah satu banner di atas)

2) Ejen Viral -> Klik Di Sini

Sumber : Klik Di Sini



Syukur Alhamdulillah... Walaupun ada diantara mereka (ejen-ejen affiliate) tidak mempunyai taraf pendidikan yang tinggi, tidak berpakaian "Smart" untuk pergi ke pejabat, tetapi mereka mempunyai sumber pendapatan yang selesa dalam tempoh PKPD - Covid-19 ini.


Sumber : Klik Di Sini

Sekadar itu sahaja perkongsian daripada saya pada kali ini.

Semoga Bermanfaat.






Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)