Alternatif Lain Jana Pendapatan Melalui Homestay

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Semalam (20 Julai 2020, Isnin) Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan kepada seluruh rakyat Malaysia supaya:
  • Sentiasa berjaga-jaga
  • Sila Patuhi kesemua SOP. 
  • Elakkan pergi ke tempat yang sesak dan ramai orang. 
Jangan sampai Perintah Kawalan Pergerakan (seperti Fasa 1) berulang kembali..

Sekiranya perintah kawalan pergerakan (seperti fasa 1) berulang kembali: 
  • Ramai orang yang akan susah. 
  • Ramai orang tak boleh keluar mencari rezeki. 
  • Bisnes-bisnes banyak yang tidak boleh beroperasi seperti biasa. 
  • Bila bisnes tak boleh nak beroperasi, ramai rakyat Malaysia akan terjejas sumber pendapatan termasuklah pengusaha-pengusaha homestay.


Alternatif Lain Jana Pendapatan Melalui Homestay

Kepada pengusaha-pengusaha homestay diharap jangan berasa selesa dan "selamat" dengan keadaan sekarang.

Sebab kita tak tahu lagi apa yang akan berlaku pada kemudian hari..

Kita dah perlu fikirkan Plan B iaitu apa alternatif lain yang perlu dilakukan sekiranya perintah kawalan pergerakan (seperti fasa 1) berulang kembali?

Memang seboleh-bolehnya kita tak nak perkara tersebut berlaku..
Tapi, walaubagaimanapun kita perlu bersedia dengan alternatif lain...

Kata orang tua-tua.. Sila sediakan payung sebelum hujan..

Kita perlu fikirkan cara nak mempunyai "backup" pendapatan melalui homestay kita seperti dalam gambar di bawah..


Sumber : Klik Di Sini

Gambar di atas dan gambar di bawah merupakan antara platform alternative kepada saya menjana pendapatan sepanjang tempoh PKP, PKPB dan PKPP.

Alhamdulillah... Pada masa sekarang pun saya masih menjana pendapatan melalui kedua-dua platform tersebut..


Sumber : Klik Di Sini

Sumber : Klik Di Sini


Gambar-gambar yang saya tunjukkan di atas merupakan pendapatan yang diperolehi oleh top-top affiliate.

Pendapatan yang saya perolehi sejujurnya tidaklah banyak seperti mereka..
Tapi alhamdulillah.. Masih boleh menampung (menggantikan) pendapatan homestay saya yang tidak beroperasi sepanjang tempoh PKP dan PKPB.

Pendapatan di bawah pula dihasilkan melalui Video.

Anda boleh ambil video berkaitan dengan homestay anda atau tempat-tempat menarik di sekitar homestay anda.. Kemudian upload video tersebut di Youtube.

Apabila ramai orang menonton video yang anda Upload di Youtube, anda mempunyai potensi untuk memperolehi pendapatan seperti ini pada satu hari nanti..

Pelancong dari luar negara datang ke Malaysia dan berjaya menghasilkan pendapatan melalui keunikan Dan kecantikan bumi Malaysia.

Selain mempunyai tempat-tempat Pelancongan yang menarik, Malaysia juga terkenal dengan kepelbagaian Makanan yang sedap Dan menyelerakan.

Jom Kita hasilkan video tempat-tempat menarik berhampiran Homestay kita...
Kemudian kongsikan video tersebut di youtube. 

Daripada pelancong dari luar negara yang buat kerja-kerja tersebut, lebih baik Kita yang buat. Dapat juga kita jana pendapatan sampingan di samping mempromosikan Homestay kita (2 dalam 1)..

Tapi ada syaratnya.. Nak tahu apa syaratnya? Boleh baca Di Sini

Sumber : Klik Di Sini


Pendapatan di atas dibayar dalam US Dolar tahu...
USD13,409.64 sekiranya ditukarkan kepada Ringgit Malaysia akan jadi
RM56,320.48.

Syukur sangat kalau boleh dapat pendapatan alternatif sebanyak itu untuk Video promosi homestay anda melalui Youtube. 
Secara tidak langsung ia dapat menggantikan pendapatan homestay anda yang terjejas sepanjang tempoh PKP dan PKPB..


Selain daripada itu, ada beberapa lagi perkongsian Alternatif Lain Jana Pendapatan Melalui Homestay yang saya kongsikan dalam ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (Klik Di Sini)

Sumber : Klik Di Sini

Semua pengusaha Homestay digalakkan untuk membaca ebook di atas.
Dah baca nanti baru tahu rupanya ada beberapa cara lain lagi yang boleh digunakan untuk menghasilkan pendapatan melalui homestay..

MASA TERBAIK UNTUK MEMBELI HARTANAH

Beberapa orang pakar hartanah menjangkakan banyak rumah akan dilelong pada Bulan Oktober 2020 selepas berakhirnya tempoh Moretorium.

Jadi, ini peluang terbaik kepada sesiapa yang nak beli rumah di bawah harga pasaran. Walaubagaimanapun yang penting kena sediakan modal terlebih dahulu. 

https://rumahlelong.onpay.my/order/form/RumahLelong/39
Sumber : Klik Di Sini



Semoga bermanfaat..

Ikhlas daripada

Muhamad Anuar Bin Marsib
Penulis ebook 

Info Berkaitan:



Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)