Nak Jadi Kurus Semasa PKP Tapi Masih Belum Berjaya??

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Dalam hidup ini, siapa yang tak nak kurus kan?

Sekiranya di beri pilihan, dah tentulah nak kurus. Nak dapatkan berat badan yang ideal. Supaya senang nak bergerak ke mana-mana. 

Supaya badan akan rasa lebih sihat. Lebih bertenaga. 


Nak Kurus tapi masih belum berjaya? Sumber : Klik Di Sini

Tapi, kalau setakat cakap jer nak kurus tanpa ada sebarang tindakan. Tak guna  juga.

Kurus tak akan terjadi secara tiba-tiba. Jadi kurus secara tak sengaja. Ada ke orang dapat jadi macam tu?

Kalau ada memang bertuahlah. Memang beruntung sangat. 
Itu namanya tuah badan. 
Tapi dalam 1,000 orang mungkin cuma ada seorang dua sahaja yang bernasib baik macam tu. Yang lainnya macam biasalah, bukan mudah nak kurus.

Tapi tak mustahil semua orang berpeluang untuk jadi kurus sekiranya tahu cara yang betul. Kemudian berusaha mendisiplinkan diri dengan bersungguh-sungguh semasa mengamalkan diet, jaga pemakanan, lakukan aktiviti senaman dan sebagainya.

Ramai orang dah berjaya membuktikannya.
Sebagai contoh, boleh tengok sendiri result yang telah diperolehi oleh dua orang jejaka tampan ini:

Dalam tempoh PKP3.0 ni akibat terlalu lama duduk dirumah dan terikat dengan SOP yang tidak membolehkan kita melakukan aktiviti fizikal secara bebas, boleh menyebabkan berat badan kita bertambah.

Ya! Dah kerjanya asyik makan, tengok TV, Tidur, Solat, mengaji, menghadap media sosial, dan kemudian ulang perkara yang sama setiap hari.

  • Bila rasa lapar sikit, terus pergi ke dapur cari makanan.
  • Bila rasa lapar sikit, pergi meja makan buka tudung salji.
  • Bila rasa lapar sikit, buka Apps Food Panda oder makanan secara online.
  • Bila rasa lapar sikit, oder makanan secara COD dalam group whatsapp.

Dah kerjanya asyik makan jer, bila masanya nak jadi kurus. Kan??

Itulah cabarannya, bila duduk lama-lama dirumah.

Jadi, untuk menyeimbangi habitat kuat makan terebut perlu ada ilmu bagaimana nak turunkan balik berat badan.

Boleh tiru cara dan teknik yang telah dilakukan oleh Nazrin Nasser bagaimana beliau boleh turunkan berat badan secara kosisten 3kg hingga 5kg pada setiap bulan.

Atau boleh juga tiru cara Hafiz Mansor turunkan berat badan hampir 10kg pada tahun 2021. Daripada berat asal 80.6kg pada 1 Januari 2021, turun jadi 69.2kg pada 30 April 2021. Turun 10kg dalam masa 4 bulan. Oklah juga kan.

Tapi, nak dapatkan result-result macam tu kenalah ada caranya.
Perlu lakukan cara yang betul.

In Shaa Allah, tak mustahil lepas ni anda pun boleh dapatkan berat badan yang ideal seperti mereka.

Sekian sahaja perkongsian saya pada kali ini.

Semoga bermanfaat.

Harap kita boleh jadi kurus bila PKP3.0 ini berakhir..

Aamiin..


Info berkaitan:

Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)