10 Saham Patuh Syariah Paling Untung dan Paling Rugi Pada Bulan Mei 2021

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Bila pasaran saham tidak menentu seperti sekarang, cepat naik dan cepat turun menyebabkan kita boleh untung besar dan juga boleh rugi besar.

Sebab itulah pentingnya ilmu dan wajib ada Trading Plan sebelum nak beli apa-apa saham. 

Berikut merupakan senarai 10 Saham Patuh Syariah paling untung dan paling rugi pada bulan Mei 2021

10 Saham Patuh Syariah Paling Untung Pada Bulan Mei 2021

10 Saham Patuh Syariah Paling Untung Pada Bulan Mei 2021
10 Saham Patuh Syariah Paling Untung Pada Bulan Mei 2021

10 Saham Patuh Syariah Paling Rugi Pada Bulan Mei 2021

10 Saham Patuh Syariah Paling Rugi Pada Bulan Mei 2021
10 Saham Patuh Syariah Paling Rugi Pada Bulan Mei 2021

(Disclaimer : Senarai ini berdasarkan prestasi saham syarikat pada Mei 2021. Prestasi masa lalu bukanlah jaminan prestasi masa hadapan. Posting ini adalah sekadar contoh dan kami tidak memberitahu anda saham mana patut beli atau tidak. Sebarang tindakan atau keputusan untuk melabur saham adalah keputusan anda.)

Beginilah keadaan ekonomi yang berlaku pada ketika ini. Bagi pemegang saham syarikat-syarikat tertentu ada yang berjaya meraih keuntungan yang lumayan berikutan kenaikan harga-harga saham. Dalam masa yang sama, ada juga yang mengalami kerugian.

Perkara yang dah lepas jangan di kenang! Terus pandang jauh ke hadapan.

Itu sememangnya lumran dalam dunia pelaburan saham. Disebabkan itu, nak melabur dalam saham syaratnya WAJIB kena ada ilmu supaya dapat mengurangkan risiko kerugian.

Jadi, dalam tempoh PKP penuh yang bermula dari 1 hingga 14 Jun ini, cubalah ambil peluang ini mengisi masa dengan belajar trade saham. Sekiranya perlukan bahan rujukan, anda boleh rujuk kepada 3 orang sifu di bawah:

1) Dr Zul Izzi Nordin

2) Shafie Bustan

3) Abang Ensem

Mereka bertiga dah lama terlibat dalam bidang pelaburan Saham.

Ilmu-ilmu dan kepakaran mereka telah dapat membantu ramai orang mendapatkan keuntungan melalui pelaburan saham.

Sekian sahaja perkongsian saya pada kali ini.
Semoga bermanfaat.


Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)