PIHAK YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TELAH MENGGUNAKAN GAMBAR USTAZ-USTAZAH UNTUK MENGABURI MANGSA

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera..

Anda perasan tak sejak dua menjak ni banyak keluar iklan-iklan "pelaburan segera" dekat facebook. Hampir semua iklan FBads tersebut gunakan nama-nama besar dan wajah orang-orang yang terkenal kebanyakannya terdiri daripada Ustaz dan Ustazah.

Gambar Ustaz dan Ustazah yang digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mengaburi mangsa

Gambar Ustaz dan Ustazah yang digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mengkaburi mangsa
Disebabkan sebelum ini saya dah pernah ada pengalaman kena "scam", dan dah tahu trik-trik macamana mereka nak scam kita, jadi saya pun beranikan diri cuba nak test "layan" klik iklan-iklan tersebut.

Hasilnya, saya di bawa masuk ke dalam whatsapp secara personal (bukan group whatsapp).

Hampir semua iklan tu guna "Cara" yang sama.
Strategi pemasaran yang sama.  Ayat respond dalam whatsapp pun hampir sama skripnya.
Cuma yang berbezanya pada nama orang dan nama syarikat yang terlibat.

Tapi kesemuanya menawarkan peluang pelaburan modal sikit dapat pulangan hampir 10 hingga 20 Kali ganda dalam tempoh 24 jam.

Jom tengok hasil perbualan whatsapp saya dengan mereka.

Whatsapp Pertama



Whatsapp Kedua





Whatsapp KeTiga



Whatsapp KeEmpat


Whatsapp KeLima


Whatsapp KeEnam



Whatsapp KeTujuh


Whatsapp KeLapan


Whatsapp KeSembilan


Whatsapp KeSepuluh


Whatsapp Ke Sebelas


Whatsapp KeDua Belas


Whatsapp KeTiga Belas


Beginilah rumusan Hasil dapatan saya "melayan" whatsapp-whatsapp mereka: 
  • Modal Kecil Untung Besar
  • Gandakan Pelaburan dengan pantas dalam tempoh 24 jam sahaja
  • Menggunakan istilah-istilah "pelaburan secara Islamic" 

Contoh-contoh pelaburan dengan pulangan "pantas" dalam tempoh 24 jam 

Kemudian Saya pun selidik syarikat-syarikat tersebut di google. Saya dapati ada alamat syarikat tu yang berdaftar dekat USA, di kawasan Kuala Lumpur dan Selangor.

Kalau kita fikir secara logiklah kan.

Hari ni Labur RM350, esok dah boleh dapat RM8,000.

Pulangan pelaburan dalam tempoh 24 jam sahaja dah sama dengan gaji 2 hingga 3 bulan kakitangan kerajaan bergred 41 (memiliki Ijazah). Ataupun sama dengan gaji sebulan seorang pengarah gred 54.

Itu baru 24 jam (1 hari). Kalau 20 hari dah boleh dapat RM160,000. Atau pun lebih.... 

Dalam keadaan ekonomi macam ni, mana ada pelaburan yang boleh dapat pulangan sebanyak itu dalam tempoh yang begitu singkat dengan modal yang sangat rendah.

Cuba berfikir secara waras!

Nampak sangat ia mempunyai ciri-ciri Skim Cepat kaya seperti yang dinyatakan oleh pihak Bank Negara Malaysia. Boleh baca di sini untuk mengetahui tentang Scam/Skim Cepat Kaya:

Nasihat saya, Tolong Jangan Percaya!
Sebab pemilik-pemilik gambar tersebut masing-masing sudah pun menafikan penglibatan mereka dalam syarikat-syarikat tersebut.
Malah, ada diantara mereka yang telah pun membuat laporan polis.

Bukti Laporan Polis yang telah dibuat oleh salah seorang individu yang gambarnya telah digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab tersebut

PU Amin telah menafikan penglibatan beliau dalam Skim tersebut

Amin Idris juga telah menafikat penglibatan beliau dan telah pun membuat laporan polis

Sumber : https://www.hmetro.com.my/rap/2020/09/616525/amin-idris-kesal 

Sekarang ni dah nak dekat habis tempoh moratorium. So faham-faham sahajalah. 

Ada golongan yang cuba mengambil kesempatan di atas masalah kewangan yang sedang dihadapi oleh orang lain. 

Paling Rasa tak puas hati, bila Gambar-gambar yang mereka gunakan sebagai model pengiklanan mereka merupakan gambar orang-orang alim. 


Jangan Terlibat Dengan Skim Cepat Kaya!! (Labur Hari Ni Dalam Tempoh 24 Jam Dapat Duit)

Inilah situasi yang pernah Saya dan Isteri Saya alami sebelum ini.
Pengalaman saya, isteri dan kawan-kawan kena Sontot jumlah semua sekali dekat RM9K... Huhuhu

Pada mulanya pelaburan berjalan dengan lancar seperti yg dijanjikan. 
payment on time..
Sampai ke satu tahap, semua orang tak dapat payment! 

Nasihat saya kalau nak melabur, jangan ambil jalan shortcut! Cari ilmu dalam pelaburan supaya dapat mengurangkan risiko kerugian. 

Sila Kongsikan info ini kepada rakan-rakan anda, supaya tiada lagi yang menjadi mangsa kepada skim cepat kaya seperti ini!!

#Awas
#Berjaga2
#Berhati2

Sekarang ni saya dan isteri terpaksa jual Bantal Hilton sebab nak cover balik kerugian tersebut... Siapa nak support, boleh tonton video dibawah dan kalau berminat nak beli bantal Hilton yang kami jual, boleh lawati kedai Shopee kami 


Terima kasih..

Info Berkaitan: