Modal Beli Hartanah dan Buat Homestay Di Langkawi Tak sampai RM11 Ribu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Sejak akhir-akhir ini saya banyak mengikuti perkembangan Tuan Shafie Bustan (Jutawan Homestay Idola) di media sosial disebabkan beliau memiliki beberapa buah homestay yang unik.

Dalam post pada kali ini saya nak kongsikan salah satu daripada homestay beliau yang dibeli dan dijadikan sebagai homestay dengan modal tak sampai RM11 ribu.

Sumber : Klik Di Sini
Pemandangan dari Homestay Milik Tuan Shafie Bustan di Langkawi yang dibeli dan di buat homestay dengan modal tak sampai RM11 Ribu

Sekiranya anda pembaca setia blog ini, sudah tentu anda tidak terlepas membaca beberapa post yang ada berkaitan dengan Tuan Shafie Bustan (Jutawan Homestay Idola) sebelum ini iaitu:
Kata orang tak kenal maka tak cinta.
Jadi, kalau nak lebih mengenali siapa Tuan Shafie Bustan (Jutawan Homestay Idola)eloklah anda baca post-post yang saya kongsikan di atas.


Dengan modal tak sampai RM11 Ribu ringgit, Inilah hasil Homestay Langkawi kepunyaan Tuan Shafie Bustan...
  • Sebuah Homestay di tepi laut
  • Mempunyai pemandangan yang cantik (View Matahari Terbenam)
  • Kemudahan Swimming Pool
  • Terletak 1.8 km dari airport langkawi
  • 5.6km ke cable car
  • Berhampiran pantai chenang
  • Lobi Yang Exclusive
  • Lengkap dengan kemudahan 1 katil king size, 1 katil single, aircond 2hp, kipas, water heater, microwave, tv, dvd player,  dan njoi.
Homestay lengkap dengan kemudahan swimming Pool
Lobi Yang Exclusive

Lengkap dengan kemudahan

Sumber : Klik Di Sini

Macamana beliau boleh dapat sebuah homestay dengan kos semurah ini? 

Real Case Study Bertarikh 23 November 2019 

Ini kisah benar yang berlaku pada 23 November 2020... Tuan Shafi Bustan telah berjaya Beli Hartanah dan Buat Homestay Di Langkawi Dengan Modal Tak sampai RM11 Ribu. Berikut merupakan perincian kos yang telah beliau keluarkan.
  • TARIKH LELONGAN : 23 NOVEMBER 2019 
  • TEMPAT LELONGAN : EHSAN AUCTIONEERS SDN. BHD BANK 
  • DRAFT BANK : RM8280.00 
  • HARGA REZAB : RM82,800.00 
  • HARGA MENANG PADA LELONGAN : RM112,000.00 
  • Baki guna Pinjaman Bank :  RM103,720.00 (Bulanan dalam RM550)
  • BUTIRAN RUMAH : Langkawi Lagoon Resort 
  • KELUASAN : 414 sqt 
  • HARGA PASARAN (MARKET VALUE) : RM200,000 
  • UNTUNG KASAR : RM88,000 
  • Profit Hartanah dalam bentuk % = 88k/112k x 100% = 78.57%
  • Beli hartanah dapat free gift katil, aircond, tv, kipas dan lain lain.
  • Modal tambahan yang dikeluarkan untuk Setup Homestay dalam RM1 ribu ringgit lebih dengan membeli carpet, remote control aircond, tuala, selimut dan cadar extra, Penyapu, mop dan barang barang untuk bersihkan rumah
  • Jumlah keseluruhan modal beli hartanah dan Buat Homestay tak sampai RM11 ribu (RM8,280.00 deposit + RM1ribu lebih modal tambahan + Elektrik + Air + njoi) 
Segala dokumen berkaitan dengan urusan jual beli hartanah seperti yang disenaraikan di atas, ada dikongsikan dalam ebook di bawah: 
Sumber : Klik Di Sini

Selepas sebulan tempahan homestay Langkawi dibuka, dah ada ada yang menginap. Ada yang menginap pada hari biasa dan ramai yang menginap pada hujung minggu.

Pasaran Homestay di Langkawi luar biasa sambutannya. Kebanyakan penyewa tinggal lebih dari 2 malam. Mana puas pergi ke Langkawi dan tinggal cuma 1 malam sahaja.

Kadar Sewa Homestay (Harga Promosi sehingga 31 Ogos 2020):
  • weekend cuma RM300 untuk 3 hari 2 malam
  • weekdays cuma RM260 untuk 3 hari 2 malam
Tips Nak Dapatkan Ramai Penyewa Homestay -> KLIK DI SINI

Ramai orang suka pergi ke Langkawi pada hujung minggu (weekand). Sebab tu kebanyakan homestay di Langkawi sentiasa penuh pada hujung minggu, melainkan semasa PKP hari tu.

Katakanlah dalam masa sebulan, dapat penyewa sekurang-kurangnya 8 malam (pada setiap hujung minggu). Jadi, dapatlah hasil sewa RM1200 sebulan. Tolak dengan kos House Keeping 4 kali, Servis kawasan, bayar bila api dan bil air semuanya dalam RM550 sebulan. Jadi, baki RM650.00 sebulan (minimum) boleh digunakan untuk bayar baki pinjaman perumahan setiap bulan. 

Untung ke untung Bila dapat miliki sebuah homestay macam ni dengan kos tak sampai RM11 ribu?


Sebab tu ramai orang kata, ilmu tu penting...
Dengan adanya Ilmu, akan dapat mengubah hidup kita.. 
Dengan adanya Ilmu, akan dapat menambahkan/menggandakan rezeki kita..


BERUSAHALAH UNTUK MENDAPATKAN ILMU YANG DAPAT MENGUBAH HIDUP KITA

Sebab tu kita disarankan supaya berusaha sedaya upada untuk dapatkan ilmu yang boleh mengubah hidup kita. Macamana nak dapatkan ilmu-ilmu tersebut? Kenalah rajin membaca.. Itu sahaja jawapannya. 
Muhamad Anuar Bin Marsib

Info Berkaitan:

Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)