Pulangan Pelaburan Tabung Haji, ASB dan KWSP Pada Tahun 2020

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Syukur Alhamdulilah...

Kes Covid-19 nampaknya sudah semakin menurun!

PKP pun sudah bertukar menjadi PKPB & PKPP, orang ramai pula sudah boleh rentas daerah mulai 5 Mac 2021.


Anak-anak tahun 1&2 dah mula boleh pergi sekolah semula. 

Seronok diorang dapat jumpa kawan-kawan yang dah lama tak jumpa!

Minggu ini juga, KWSP dan Tabung Haji telah mengumumkan kadar dividen/bonus mereka.

Seperti yang dijangka, pulangan keuntungan untuk tahun 2020 tidaklah begitu tinggi disebabkan situasi ekonomi seluruh dunia yang terjejas gara-gara pandemik Covid-19.


KWSP (Kumpulan Wang Simpanan Pekerja) hanya mampu memberikan kadar dividen 4.9% sahaja untuk simpanan syariah.

Tabung Haji pula, hanya memberikan kadar keuntungan 3.1% sahaja.

Jika anda masih ingat, awal tahun haritu, ASB juga ada mengumumkan kadar dividen sebanyak 4.25% sahaja.


Tiga tempat simpanan wang ini, adalah merupakan tempat utama dan tempat paling ramai orang menyimpan wang. Dan ketiga-tiga tempat ini nampaknya, hanya mampu memberikan kadar pulangan kurang dari 5%.

Disebabkan itu, ramai orang pada waktu ini, sedang mencari-cari tempat yang lebih berbaloi untuk "memberanakkan" duit mereka.


Pulangan Pelaburan Tabung Haji, ASB dan KWSP Pada Tahun 2020
Pulangan Pelaburan Tabung Haji, ASB dan KWSP Pada Tahun 2020


Salah satu tempat yang boleh memberikan kadar pulangan yang lebih tinggi dan lebih cepat adalah pasaran saham!


Kini, Ramai orang memilih untuk "park" duit pelaburan mereka ke dalam saham disebabkan:


1) Kadar perolehan keuntungan itu, lebih pantas

Di pasaran saham, 5% keuntungan itu boleh diperolehi dalam masa beberapa hari atau minggu sahaja. Berbeza jika mahu dibandingkan dengan pelaburan emas atau hartanah yang mengambil masa bertahun-tahun untuk melihatkan kenaikan sebanyak 5% itu.


2) Kadar cairan yang sangat tinggi.

Tidak seperti hartanah, proses untuk jual beli hartanah, biasanya akan mengambil masa berbulan-bulan dan kadangkala bertahun. Tetapi, untuk pasaran saham.. Hari ini beli, jika esok sudah untung, sudah boleh jual dan dapatkan semula cash anda. Ia sangat pantas.


3) Modal Rendah

Jika anda mahu membeli emas, amaun paling kecil yang boleh anda beli adalah 1 dinar = RM 1000. Begitu juga jika anda ingin membeli hartanah, kos permulaannya juga sangat besar dan memerlukan beribu-ribu ringgit untuk bayar deposit dan segala macam yuran. Berbeza dengan saham, anda boleh start melabur dengan modal serendah RM100.


Sebenarnya, ada banyak lagi sebab mengapa orang kini lebih tertarik untuk melabur di dalam pasaran saham berbanding pelaburan-pelaburan lain pada waktu ini.

Namun begitu, sebelum mahu menjejakkan kaki dalam dunia pelaburan saham,  anda perlulah melengkapkan diri dengan ilmu terlebih dahulu.

Kalau main redah dan masuk sahaja, takut-takut nanti rugi besar pula.


Berita baiknya, Klikjer.com dah sediakan panduan langkah demi langkah, bagaimana untuk mula melabur di dalam pasaran saham ini.


Panduan ini, telah ditulis oleh seorang bekas doktor gigi yang kini, lebih selesa duduk di rumah dan berjual-beli saham secara online menerusi phone beliau sahaja.

Jika anda berminat untuk belajar, bagaimana untuk melabur dalam pasaran saham..

Boleh klik pada gambar atau link dibawah!

TAWARAN ISTIMEWA DARIPADA SAYA...

Untuk pembelian ebook di atas, saya nak hadiahkan ebook Mudahnya 0 Kos Marketing dengan Blogspot seperti dalam gambar di bawah.
Cover ebook Untuk diCommercialkan
Cover ebook yang sebenar

Ebook ini setebal 300 muka surat. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut kandungan ebook ini, boleh baca di sini 


Ebook Mudahnya 0 Kos Marketing dengan Blogspot ini saya akan hadiahkan secara percuma sebagai bonus kepada pembelian ebook di atas, yang dibeli melalui link di bawah: 

-> https://ezy.la/LaburSaham


Selepas anda melakukan pembelian, anda boleh emailkan kepada saya bukti bayaran (invoice/resit) ke nuargto@gmail.com


Nanti saya akan bagi link muatturun ebook tersebut melalui email.


Terima kasih kerana sudi membaca


Info berkaitan:


Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)