12,000 Kediaman Bawah RM200,000 Akan dibangunkan di Sekitar Putrajaya dalam Projek Residensi Prihatin

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Dalam keratan akhbar Berita Harian bertarikh 7 Februari 2021 (Mukasurat 14) ada menyatakan 12,000 Kediaman Bawah RM200,000 Akan dibangunkan di Sekitar Putrajaya dalam Projek Residensi Prihatin.

12,000 Kediaman Bawah RM200,000 Akan dibangunkan di Sekitar Putrajaya dalam Projek Residensi Prihatin
12,000 Kediaman Bawah RM200,000 Akan dibangunkan di Sekitar Putrajaya dalam Projek Residensi Prihatin

Kementerian Wilayah Persekutuan akan melancarkan projek kediaman yang dikenali sebagai Residensi Prihatin merangkumi 12,000 unit rumah di sekitar Putrajaya pada 22 Februari ini.
- Tan Sri Annuar Musa -

Kesemua rumah tersebut akan dibina di beberapa lokasi sekitar Putrajaya  merupakan rumah mampu milik di bawah harga RM200,000. Keutamaan untuk memiliki rumah tersebut diberikan kepada penjawat awam dan golongan muda yang telah berkeluarga.


Berdasarkan hasil tinjauan yang telah dilakukan, ramai golongan muda ingin memiliki rumah sendiri di Putrajaya, namun harga rumah mampu milik ditawarkan di wilayah berkenaan masih dalam kategori mahal.


Sebagai contoh, ramai golongan muda sebelum ini gagal untuk membeli projek terdahulu menerusi Program Rumah Wilayah yang berharga RM300,000. Mereka boleh membuat permohonan untuk membeli rumah yang lebih murah dalam Projek Residensi Prihatin ini.


"Sehari selepas pelancaran projek berkenaan, kita akan buka permohonan melalui portal KWP bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan kediaman berkenaan"

- Tan Sri Annuar Musa -

 

Semoga berita gembira ini sedikit sebanyak akan dapat membantu ramai orang yang tinggal disekitar kawasan Kuala Lumpur dan Putrajaya yang masih belum memiliki kediaman sendiri. 


Nak membeli rumah kena ada ilmu. Sekiranya anda masih takut-takut hendak membeli rumah disebabkan tiada ilmu, saya boleh rekemenkan kepada anda 2 rujukan yang dapat membantu anda membeli rumah murah di bawah harga pasaran. Rujukan yang saya maksudkan ialah: 


Rumah Pertama Paksa Rela
Rumah Pertama Paksa Rela (Klik Di Sini)



Ebook Rumah Lelong
Ebook Rumah Lelong (Klik Di Sini)


Kedua-dua rujukan di atas telah dapat membantu ramai orang untuk membeli rumah-rumah murah di bawah harga pasaran melalui pasaran hartanah Subsale (rumah terpakai) dan pasaran hartanah lelong (rumah yang di lelong oleh pihak yang memberi pinjaman disebabkan pemilik asal gagal membayar pinjaman dalam tempoh tertentu). 


Sekian sahaja perkongsian saya pada kali ini, semoga bermanfaat.


Info Berkaitan:


Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)