Property di Gold Coast Morib International Resort RM150K dan Bukit Gambang Resort RM162K

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Sekarang ni musim banyak rumah kena lelong. Rumah-rumah dekat kawasan tempat peranginan dan tempat percutian juga tak terkecuali daripada kena lelong.

Sebagai contoh, Studio Apartment di Gold Coast Morib International Resort, Built Up 481 sq.ft di lelong pada harga permulaan RM150,000.


Property di Gold Coast Morib International Resort

Studio dekat Caribben Bay Resort Bukit Gambang Built Up 810 sq.ft di lelong pada harga permulaan RM162,000.


Kedua-dua tempat ini saya pernah pergi. Memang best bercuti di sana. Kadar sewa penginapan pun boleh tahan harganya. Boleh semak kadar harga bilik yang pernah kami sewa sebelum ini:

Jadi, siapa yang dapat beli kedua-dua property di atas pada harga lelong memang beruntung. 

Lepas beli, boleh touch-up sikit unit tu untuk disewakan mengikut hari. 
Atau pun boleh simpan unit tu sebagai aset untuk dijual semula pada kemudian hari. Kedua-dua cara boleh buat untung bila sampai masanya nanti.
Waktu keadaan ekonomi sekarang memang tak nampak peluang (untung) tu. Tapi bila keadaan ekonomi dah pulih nanti, baru boleh nampak kesannya.

Ini berdasarkan kepada "Real Case Study" pengalaman orang yang menang beli rumah lelong sebelum-sebelum ini. Boleh baca sebahagian daripada "Real Case Study" untuk dijadikan Sebagai rujukan:
Senarai Rumah Lelong Bawah Harga RM150K di Kawasan KL dan Selangor

Dekat kawasan KL dan Selangor paling banyak rumah kena lelong. Melalui Satu laman web pelelong secara online sahaja dah ada 1588 unit (semasa). Itu belum di campur dengan bilangan unit yang terdapat dalam laman-laman web yang lain. Kalau dicampurkan semua mungkin ada antara 1500 hingga 3000 buah rumah (semasa) di kawasan KL dan Selangor. 

Hasil tinjauan yang saya buat, dalam banyak-banyak unit tu ada dalam 162 buah rumah yang akan dilelong pada harga di bawah RM150K.

Sebagai contoh, boleh tengok dalam gambar-gambar di bawah:

Antara Senarai Rumah yang akan dilelong di KL dan Selangor

Ini baru sebahagian daripada senarai rumah tersebut.

Nak dapatkan lebih banyak senarai rumah lelong? dan bagaimana cara nak beli rumah lelong yang dengan ilmu yang betul?, saya syorkan kepada anda supaya baca rujukan di bawah;



Siapa beli rumah lelong pada waktu Pasca Covid-19 ni memang untung. Tapi, ada juga orang yang beli rumah lelong rugi. Terbeli rumah pada harga yang lebih mahal daripada harga pasaran.

Sebab tu ilmu sangat penting. Tanpa ilmu, kita akan menanggung kerugian.

Berita gembira untuk anda yang mendapatkan panduan beli rumah lelong seperti di bawah, ada hadiah cabutan bertuah menanti anda.


Sumber : Klik Di Sini

Wow! RM1,000 untuk pemenang tempat pertama. RM400 untuk pemenang tempat ke2, dan RM250 untuk pemenang tempat ke 3. Hadiah penginapan di tempat percutian untuk Pemenang tempat ke 4 hingga ke 7. Seterusnya masing-masing RM100 seorang untuk pemenang tempat ke 8 hingga ke 10.

Dekat mana nak dapatkan panduan tersebut?
Anda boleh dapatkan panduan Lelong tersebut, menerusi link berikut 

Semoga perkongsian ini sedikit sebanyak dapat memberi manfaat. 

Terima kasih kerana sudi membaca..

Info Berkaitan:




Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)