Kereta Lelong Makin Rancak sekarang - Kereta Mewah Reserve Price bermula RM0

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Pagi ini tengok tengok listing kereta lelong, makin banyak pilihannya. Setelah sekian lama aktiviti kereta lelong ditangguhkan disebabkan MCO, kini lelongan awam bagi kenderaan lelong sudah pun bermula. 


Sekarang ini setiap minggu ada sahaja aktiviti lelongan kenderaan. Hampir setiap hari ada, cuma kita kena tahu pelelong mana yang conduct lelongan pada hari tersebut. 


Jom kita lihat senarainya. Terdapat bermacam-macam kenderaan ada.


Mini Cooper (2012) di lelong bermula pada harga Rezab RM0
Mini Cooper (2012) di lelong bermula pada harga Rezab RM0

Toyota Velfire (2016) di lelong bermula pada harga Rezab RM0
Toyota Velfire (2016) di lelong bermula pada harga Rezab RM0

Audi A3 (2015) di lelong bermula pada harga Rezab RM0
Audi A3 (2015) di lelong bermula pada harga Rezab RM0
Honda Civic 1.8 (2016) di lelong bermula pada harga Rezab RM0
Honda Civic 1.8 (2016) di lelong bermula pada harga Rezab RM0

Toyota Hilux 2.4 A (2016) di lelong bermula pada harga Rezab RM0
Toyota Hilux 2.4 A (2016) di lelong bermula pada harga Rezab RM0


Ini baru sikit. Tak sempat saya nak print screen semua. Ada yang bertanya, kenapa kereta-kereta ni kena lelong??


Kereta yang disenaraikan ini merupakan lelongan yang dilaksanakan oleh pihak bank, yang mana peminjam tidak bayar loan kenderaan tersebut, maka kereta tersebut di tarik oleh pihak bank lalu menjalani process lelongan awam. 

Contoh senarai Kereta-kereta yang dilelong oleh pihak Maybank di seluruh Malaysia

Contoh senarai Kereta-kereta yang dilelong oleh pihak Maybank di seluruh Malaysia

Contoh senarai Kereta-kereta yang dilelong oleh pihak Maybank di seluruh Malaysia
Contoh senarai Kereta-kereta yang dilelong oleh pihak Maybank di seluruh Malaysia (Ada kereta keluaran tahun 2011 hingga 2020 pun ada)


Ada juga setengah lelongan yang di buat oleh pihak JPJ atau kastam. Biasanya dalam senarai kereta yang dirampas kerana tidak membayar cukai duty import atau pun kereta klon dari negara jiran.


Sebagai contoh real case study sebuah Kereta jazz yang berjaya dibeli dari lelongan pihak jpj. Kereta tersebut merupakan kereta klon dari singapore, apabila kereta tu kena sita oleh pihak JPJ.


Selepas beberapa tahun kereta itu di daftarkan secara sah di bawah  JPJ  dan seterusnya di lelongkan, orang yang membeli dari lelongan tersebut boleh gunakan atas jalan raya dengan sah iaitu dengan cara beli road tax dan insurance seperti biasa.


Siapa yang berminat untuk belajar step beli kereta lelong, boleh baca panduan dibawah: 

https://ezy.la/CaraBeliKeretaLelong


Kepada yang membida kereta lelong yang terdapat dalam senarai di atas, Good luck. Semoga berjaya beli kereta pada harga yang murah. 


Yang mana nak baca panduan beli kereta lelong atau cara nak bid no tender JPJ, boleh dapatkan panduan melalui link ini yer..

 -> https://ezy.la/CaraBeliKeretaLelong


Sekian sahaja perkongsian saya pada kali ini.

Semoga bermanfaat.


Info Berkaitan:



Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)