Bandingkan Harga Kereta Lelong Dengan Harga Pasaran Semasa

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Sebelum ini kami telah kongsikan info-info tentang rumah lelong dan kereta lelong yang semakin banyak di pasaran sejak akhir-akhir ini. Sekiranya anda baru pertama kali mengunjungi blog ini dan terlepas info-info tersebut, anda boleh membacanya menerusi pautan-pautan berikut:


Bagi yang merancang untuk beli kereta murah-murah, kenalah rajin compare harga di website mudah.my.

 

Ada banyak pilihan kereta lelong sekarang ini. Nak cari kereta sedan ker, nak cari mpv ker. Nak cari motorsikal pun ada.


Sila tengok tahun production tu. Tengok juga detail model yang mana? Yang paling penting adalah tengok pada condition kereta lelong tersebut. Kita boleh buat inspection sebelum membeli kereta lelong tersebut.


Sebagai contoh, boleh tengok salah satu iklan kereta lelong di bawah:


Kereta Perodua Alza tahun 2010 harga lelong RM15 ribu
Kereta Perodua Alza tahun 2010 harga lelong RM15 ribu


Kereta Perodua Alza tahun 2010 harga lelong RM15 ribu.

Manakala harga iklan dekat kedai used car pula adalah antara RM25 ribu hingga RM28 ribu.


Harga Used car Kereta Perodua Alza tahun 2010 antara RM25 ribu hingga RM28 ribu
Harga Used car Kereta Perodua Alza tahun 2010 antara RM25 ribu hingga RM28 ribu


Itu belum masuk duit process lagi tu di kedai used car. Nanti mahu kena tekan tekan dan kena tekan lagi. 


On the road mungkin boleh kena tambah  beberapa ribu lagi... Haish..


Sekarang kita tengok lagi satu iklan kereta lelong..


Nissan Grand Livina 1.6 AT tahun 2013 harga lelong RM20 ribu
Nissan Grand Livina 1.6 AT tahun 2013 harga lelong RM20 ribu


Kali ni kereta Nissan Grand Livina 1.6 AT tahun 2013 harga lelong RM20 ribu.

Manakala harga iklan dekat kedai used car pula adalah antara RM38 ribu hingga RM47 ribu lebih.



Harga Used car Kereta Grand Livina tahun 2013 antara RM38 ribu hingga RM47 ribu lebih
Harga Used car Kereta Grand Livina tahun 2013 antara RM38 ribu hingga RM47 ribu lebih


Maklumlah dekat nak raya ni! Antara kedai yang penuh dengan orang adalah kedai used car.

  • Ada yang nak beli kereta guna duit Isinar 
  • Ada yang nak beli kereta guna duit simpanan untuk mencari kereta keperluan keluarga


Pada yang budget-budget nak cari kereta murah, nak guna kereta "baru tapi second" waktu raya ker.. Boleh riki riki kereta lelong.


Banyak listing kereta lelong sekarang ini ada yang harga murah murah.


Kena pilih, ada banyak pilihan.


Proton Saga FL 1.3 MT tahun 2013 harga lelong RM10 ribu
Proton Saga FL 1.3 MT tahun 2013 harga lelong RM10 ribu

Hyundai Grand Starex 2.5 VGT (A) tahun 2013 harga lelong RM45 ribu


Yang penting kena inspect dulu keadaan kereta di warehouse. Ada banyak warehouse di seluruh malaysia, terutamanya di Klang Valley. Anda tau ke lokasi nya di mana ??? 


Dalam dunia kereta lelong, seperti biasa Condition kereta ada yang ok. Ada yang tip top. Ada juga yang teruk. Sebab tu kena tengok dulu sebelum bid.


Kalau tak tau macam mana nak beli kereta lelong?

Macam mana nak compare dengan harga market? 

Anda boleh dapatkan semua info tersebut menerusi di link dibawah:

-> https://ezy.la/CaraBeliKeretaLelong


Kalau anda ada no plat baru yang belum register, kemudian nak masukkan nombor pendaftaran baru ke kereta lelong yang dah menang tu nanti, boleh baca step step nak buat interchange number. Boleh juga baca di sini

-> https://ezy.la/CaraBeliKeretaLelong


Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)