Senarai Rumah Yang Akan Dilelong Oleh LPPSA Pada 10 April 2021

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Dalam Lelongan rumah LPPSA (Lembaga Pembiayaan Perumahan Sektor Awam) pada tahun lepas, ramai rakyat Malaysia yang berasa teruja dan berharap lelongan seperti itu akan diadakan lagi.

Senarai Rumah Yang Akan Dilelong Oleh LPPSA Pada 10 April 2021
 LPPSA akan menganjurkan lelongan rumah Pada 10 April 2021


Sekiranya anda baru pertama kali mengunjugi blog ini dan terlepas untuk mengikuti lelongan Rumah LPPSA pada tahun 2020, saya syorkan anda baca post-post yang berkaitan:


Berita baik untuk anda, sekali lagi pihak LPPSA akan menganjurkan Lelongan rumah secara dalam talian pada 10 April 2021 nanti.


Tak lama dah ni.. Dah tak sampai sebulan dari sekarang.


Senarai Rumah Yang Akan Dilelong Oleh LPPSA Pada 10 April 2021


Berikut merupakan senarai rumah yang akan dilelong oleh LPPSA Pada 10 April 2021 nanti


Senarai Rumah Yang Akan Dilelong Oleh LPPSA Pada 10 April 2021
Senarai Rumah Yang Akan Dilelong Oleh LPPSA Pada 10 April 2021
Senarai Rumah Yang Akan Dilelong Oleh LPPSA Pada 10 April 2021
Senarai Rumah Yang Akan Dilelong Oleh LPPSA Pada 10 April 2021
Senarai Rumah Yang Akan Dilelong Oleh LPPSA Pada 10 April 2021

Berikut pula merupakan Perisytiharan jualan (iklan lelongan Rumah) yang telah dikeluarkan oleh pihak LPPSA

Sumber : https://www.ngchanmau.com/e-booklet/fair/1436


Namun begitu, anda adalah dinasihatkan supaya:
  1. Memeriksa hartanah yang ingin dibeli terlebih dahulu
  2. Meminta nasihat daripada pihak guaman mengenai syarat-syarat jualan
  3. Membuat carian hak milik secara rasmi di Pejabat Tanah/atau lain-lain pihak berkuasa yang berkenaan termasuk pemaju sebelum jualan lelong
  4. Harga Belian dan Wang lain yang kena dibayar berkaitan dengan lelongan awam ke atas hartanah tersebut adalah tidak termasuk apa-apa cukai kerajaan yang dikenakan ke atas pembayaran tersebut yang mesti dibayar oleh penawar yang berjaya.

Penafian : Gambaran yang ditunjukkan dalam iklan adalah semata-mata untuk tujuan pengenalan dan maklumat sahaja. Ia tidak dapat memberi sebarang jaminan mengenai ketetapan atau keadaan sebenar hartanah tersebut.

[VIDEO] Sekitar Berlangsungnya Lelongan Rumah Dalam Talian Untuk Rujukan Rakan-rakan Yang Akan mengikuti Lelongan Awam LPPSA pada 10 April nanti

Video : Contoh Lelongan rumah secara Dalam Talian yang pertama

Video : Contoh Lelongan rumah secara Dalam Talian yang kedua

Dapat belajar sesuatu setelah melihat kedua-dua video contoh lelongan rumah yang dilakukan dalam talian di atas??

Itulah keadaan lelongan yang berlaku dalam tempoh Pendemik Covid-19 ini. Kebanyakan lelongan berlaku dalam talian sahaja disebabkan kita terikat dengan SOP tidak boleh merentas negeri, tidak boleh merentas daerah, tidak boleh berkumpul beramai-ramai, perlu penjarakan fizikal dan sebagainya.

Sekiranya anda masih takut-takut hendak membeli rumah disebabkan tiada ilmu, saya boleh rekemenkan kepada anda 2 rujukan yang dapat membantu anda membeli rumah murah di bawah harga pasaran. Rujukan yang saya maksudkan ialah: 

Rumah Pertama Paksa Rela (Klik Di Sini)

Ebook RumahLelong (Klik Di Sini)

Kedua-dua rujukan di atas telah membantu ramai orang untuk membeli rumah-rumah murah di bawah harga pasaran melalui pasaran hartanah Subsale (rumah terpakai) dan pasaran hartanah lelong (rumah yang di lelong oleh pihak yang memberi pinjaman disebabkan pemilik asal gagal membayar pinjaman dalam tempoh tertentu). 

Semoga dapat memberi manfaat kepada semua...

Terutamanya kepada rakan-rakan yang masih belum memiliki rumah sendiri... Saya doakan semoga dipermudahkan urusan semua.

In Shaa Allah...

Aamiin...



Info Berkaitan:

Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)