Jadual Aktiviti Lelongan Rumah Sepanjang Bulan Mei, Jun dan Julai 2021

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Sekarang ni kita dah melangkah ke Bulan Mei 2021, dan pada kesempatan ini sekali lagi saya ingin mengucapkan selamat Hari Pekerja. Semoga terus cemerlang dalam melaksanakan tugas di tempat anda bekerja.


Jangan lupa -> Pemberian Sampul Duit Raya Percuma Sempena Hari pekerja 2021 (Klik Di Sini)


Jadual Aktiviti Lelongan Rumah Sepanjang Bulan Mei, Jun dan Julai 2021


Hampir setiap minggu ada sahaja aktiviti lelongan rumah dijalankan secara online. Nak dapatkan maklumat Tarikh-Tarikh aktiviti lelongan rumah, boleh rujuk dalam jadual di bawah:


Jadual Aktiviti Lelongan Rumah Sepanjang Bulan Mei, Jun dan Julai 2021
Jadual Aktiviti Lelongan Rumah Sepanjang Bulan Mei, Jun dan Julai 2021
Sumber : https://www.ngchanmau.com/coming-auction

Ini antara salah satu pihak yang diberikan kepercayaan oleh pihak bank dan institusi-institusi kewangan untuk melaksanakan acara lelongan rumah bagi pihak mereka.

Selain itu, ada lagi pihak-pihak lain yang turut diberi kepercayaan untuk melakukan lelongan tersebut bagi pihak bank dan institus-institusi kewangan.

Untuk lelongan LPPSA yang seterusnya akan dilaksanakan pada 31 Julai 2021 (Boleh rujuk pada jadual di atas)

Bagi yang nak tahu bagaimana cara lelongan secara online dilakukan, boleh baca post di bawah... 


Sekiranya anda belum ada rumah, dan sedang cari rumah-rumah murah. Boleh cuba beli rumah lelong.

Bukan semua rumah lelong keadaannya teruk.
Ada juga keadaan rumah lelong yang masih elok.
Rumah masih baru, kalau pandai cari.

Boleh tengok contoh keadaan rumah lelong yang sangat menguntungkan.


Dalam keadaan ekonomi tak menentu seperti sekarang ini kena berhati-hati semasa membeli rumah, terutamanya rumah-rumah baru.

Terdapat banyak rumah baru yang tidak terjual. Ramai ejen hartanah dan pemaju akan cuba sedaya upada menggunakan pelbagai strategi untuk melariskan jualan rumah mereka.
Sebagai bakal pembeli rumah, kita perlu mempunyai ilmu pengurusan wang yang betul sebelum membeli rumah. Dulu lepas beli rumah, kita ada pilihan samada nak disewakan secara bulanan atau disewakan secara harian sebagai guest house atau homestay. Dulu sebaik sahaja dapat kunci rumah, boleh terus Cari penyewa.
Gunakan sebahagian daripada duit sewaan untuk bayar pinjaman perumahan. Dengan erti kata lain, Kita beli rumah tapi orang lain tolong bayarkan. Cerita zaman Pendemik Covid19 ini Tidaklah semudah itu. Jadi, sebelum beli rumah, pastikan keadaan ekonomi keluarga betul-betul cukup. Kira kemampuan bayaran bulanan pinjaman rumah yang mampu Kita bayar, tanpa bantuan daripada penyewa. Kalau mampu, teruskan membeli. Tapi kalau tak mampu dan nak mengharap penyewa tolong bayarkan pinjaman perumahan. Tangguhkan dulu pembelian rumah buat Masa ini.

Membeli rumah lelong merupakan solusi terbaik, sebab dapat untung pada hari kita membeli rumah.

Soalan yang biasa di tanya ialah, Macamana nak kumpul modal beli rumah lelong??
Ada banyak cara sebenarnya...
Tapi dalam keadaan ekonomi yang tidak berapa baik ini, boleh cuba 3 cara yang dikongsikan di bawah.


Sekiranya anda masih takut-takut hendak membeli rumah disebabkan tiada ilmu, saya boleh rekemenkan kepada anda 2 rujukan yang dapat membantu anda membeli rumah murah di bawah harga pasaran. Rujukan yang saya maksudkan ialah: 

Rumah Pertama Paksa Rela (Klik Di Sini)

Ebook RumahLelong (Klik Di Sini)

Kedua-dua rujukan di atas telah membantu ramai orang untuk membeli rumah-rumah murah di bawah harga pasaran melalui pasaran hartanah Subsale (rumah terpakai) dan pasaran hartanah lelong (rumah yang di lelong oleh pihak yang memberi pinjaman disebabkan pemilik asal gagal membayar pinjaman dalam tempoh tertentu). 


Semoga info-info yang dikongsikan dapat memberi manfaat kepada kita semua…
In Shaa Allah...


Info Berkaitan:

Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)