Touch up Rumah menang Lelong RM120K

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Seperti mana cerita tentang kereta lelong, kisah touch up rumah lelong pun ada juga. 


Apabila membeli rumah lelong, kita tidak terlepas daripada kerja-kerja mencantikkan rumah tersebut.    


Rumah lelong juga perlu di Touch up
Rumah lelong juga perlu di Touch up

Unit ini terletak di Melaka, telah berjaya dibeli melalui proses lelongan bank. 

Harga bidaaan menang dalam RM120,000, manakala harga dipasaran dalam RM195,000. 


Beruntung pembeli rumah ini..


Dapat beli rumah lelong 38% lebih murah daripada harga pasaran (Market Value)


Sebelum : ada banyak Free Gift, Selepas : keluarkan semua free gift dan cat dinding
Sebelum : ada banyak Free Gift, Selepas : keluarkan semua free gift dan cat dinding


Rumah Medium kos apartment, daripada asal 3 bilik telah diubahsuai menjadi 4 bilik. 


Walaupun ada banyak free gift di unit ini, tapi ada barang yang kita terpaksa bawa keluar.


Banyak sangat! Serabut jadinya. 


Kena pandai bermain colour cat untuk menaikkan seri bilik rumah lelong
Kena pandai bermain colour cat untuk menaikkan seri bilik rumah lelong


Kos yang murah nak cantikkan rumah lelong adalah bermain dengan colour. Setiap dinding dan ruang bilik ditambah cantik dengan cat yang menaikkan seri ruang bilik. 


Disebabkan rumah ini nak disewakan bilik kepada budak bujang, bilik single menjadi pilihan mereka. Mencantikkan sedikit ruangan rumah supaya dapat dijadikan sewa perkepala


Daripada bilik untuk kelamin, tukar kepada bilik untuk orang bujang
Daripada bilik untuk kelamin, tukar kepada bilik untuk orang bujang


Ruangan dapur ditambahkan kitchen kabinet, supaya senang mereka nak masak. Free gift Peti ais dah agak uzur digantikan dengan peti ais yang baru.


Dapur rumah lelong sebelum dan selepas ditouch up
Dapur rumah lelong sebelum dan selepas ditouch up


Sebelum ini, rumah pangsa ini tiada lif. Atas pengurusan JMB yang cekap dan cemerlang, maka wujudnya lif  untuk kemudahan penghuni pelbagai peringkat. 


Kos keseluruhan untuk Touch Up rumah ini sebelum boleh disewakan tidaklah banyak mana. Memang berbaloi sangat dapat beli rumah ini.


Keadaan tandas rumah lelong sebelum dan selepas
Keadaan tandas rumah lelong sebelum dan selepas  

Kawasan dapur rumah lelong sebelum dan selepas
Kawasan dapur rumah lelong sebelum dan selepas


Sekiranya berminat nak belajar proses dan kaedah pemilikan rumah lelongan bank, boleh baca di sini -> https://ezy.la/RumahLelong

Sekiranya anda masih takut-takut hendak membeli rumah disebabkan tiada ilmu, saya boleh rekemenkan kepada anda 2 rujukan yang dapat membantu anda membeli rumah murah di bawah harga pasaran. Rujukan yang saya maksudkan ialah: 

Rumah Pertama Paksa Rela (Klik Di Sini)

Ebook RumahLelong (Klik Di Sini)

Kedua-dua rujukan di atas telah membantu ramai orang untuk membeli rumah-rumah murah di bawah harga pasaran melalui pasaran hartanah Subsale (rumah terpakai) dan pasaran hartanah lelong (rumah yang di lelong oleh pihak yang memberi pinjaman disebabkan pemilik asal gagal membayar pinjaman dalam tempoh tertentu). 


Semoga info-info yang dikongsikan dapat memberi manfaat kepada kita semua…
In Shaa Allah...


Info Berkaitan:

Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)