Kenapa Beli Rumah tak dapat free gift ???

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Pagi ini kita nak borak-borak tentang rumah lelong. Soalan yang biasa di tanya berkaitan dengan rumah lelong ini...


"Kenapa saya beli unit lelong tak de pun free gift ???....

Tak macam gambar yang biasa Encik Shafie Bustan share "  


Contoh free gift yang Encik Shafie Bustan dapat semasa membeli rumah lelong
Contoh free gift yang Encik Shafie Bustan dapat semasa membeli rumah lelong

Untuk Makluman anda, Encik Shafie Bustan sememangnya tidak perlu diperkenalkan lagi dalam pelaburan rumah lelong. Setiap kali beli rumah lelong, ada sahaja free gift yang berjaya beliau perolehi. Sebagai contoh, boleh tengok dalam senarai di bawah:

Ada antara free gift tu terdiri daripada perabot mewah, penghawa dingin, televisyen, katil, dan sebagainya.

Encik Shafie Bustan sedang menguruskan Free Gift yang diperolehi semasa membeli rumah lelong
Encik Shafie Bustan sedang menguruskan Free Gift yang diperolehi semasa membeli rumah lelong


Apa pun kita kena ingat beli rumah lelong adalah as is where basis. Macam mana condition luaran yang anda tengok, macam gitu lah yang anda akan dapat.


Rumah rosak ke, pintu tak ade ker, Cat berconteng ker.. Anda repair dan touch up lah atas kos sendiri.


Beli rumah lelong kita tak boleh masuk tengok dalam keadaan rumah. Kita tak tau pun apa yang ada dalam rumah.

Jangan sesekali pecah masuk ke dalam rumah lelong sebelum bid rumah tersebut. Ini merupakan risiko yang perlu anda ambil semasa nak beli rumah lelong. Samada rumah teruk ke, rumah cantik ker, selepas loan disburse baru boleh masuk unit tersebut.


Ini merupakan salah satu unit yang Encik Shafie Bustan sendiri beli. Penuh dengan barang. Full furnish siap aircond dan katil, siap perabot jati, kerusi dan almari. Sebelum beli beliau sendiri pun tak tau apa barang yang terdapat dalam rumah tu. 


Free Gift yang Encik Shafie Bustan dapat selepas di uruskan jadi cantik belaka
Free Gift yang Encik Shafie Bustan dapat selepas di uruskan jadi cantik belaka

Encik Shafie Bustan tekun menguruskan free gift yang berjaya diperolehi
Encik Shafie Bustan tekun menguruskan free gift yang berjaya diperolehi


Cantik betul meja ni..
Cantik betul meja ni..


Semasa pembelian rumah lelong, sebenanya Free gift semua ni tak penting. Yang paling penting adalah harga kita menang lelong. Pastikan harga menang dari lelong tu below market value (bawah harga pasaran).


Pasti kan murah! Bab free gift macam ni kira bonus. Kalau ada banyak barang yang elok, dah jimat kos kita untuk siapkan unit tersebut.


Apa pun percayalah pada rezeki masing-masing. Ada rezeki boleh dapat menang harga murah. Kalau takde rezeki, kita kalah dalam bidaaan. Kemudian cari dan terus mencari. Jangan sesekali berputus asa. 


Banyak perkongsian yang dilakukan oleh Shafie Bustan untuk berikan kesedaran. Untuk kongsikan step yang betul. Baca dan sesuaikan dengan financial anda.

Banyak pilihan diluar sana, kena tahu apa objectif pembelian anda.


Boleh baca panduan beli rumah lelong dibawah

-> https://ezy.la/RumahLelong


Boleh baca dan belajar dulu..


Selain itu, boleh juga baca panduan-penduan lain yang disediakan di bawah: 


Semoga bermanfaat.

Tolong share kan jika anda rasakan info ini bermanfaat.

Terima kasih kerana sudi membaca.


Info Berkaitan:

Labels

BANDAR BARU SETIA AWAN PERDANA (2) BANKRAP (4) Batu gajah Perak (3) beli rumah busuk (3) Beli Rumah Lelong (25) beli rumah pertama (1) Bisnes Travel (1) Blog Carian Homestay Malaysia (5) Bota kanan (1) Cameron Highland (2) Carian Homestay Malaysia (7) D'AMAN RESIDENSI MERU JAYA (1) ebook percuma (3) Ebook Rahsia Buat Duit Tambah-Tambahan Dengan Homestay (2) ebook rahsia homestay (1) Ebook Senarai Homestay (3) emas (4) harga emas (2) hARTANAH (33) Hartanah Lelong (15) Homestay (135) Homestay di Batu Gajah Perak (2) Homestay di Cameron Highlands (2) Homestay di Ipoh Perak (3) Homestay di Kelantan (9) Homestay Di Langkawi (3) Homestay Di Melaka (15) Homestay di Port Dickson (4) Homestay di Seremban (2) Homestay di Seri Iskandar Perak (5) Homestay di Tanah Rata Cameron Highlands (1) Homestay Malaysia (4) Homestay Melaka (8) HOMESTAY SERI ISKANDAR (6) Homestay Seri Iskandar Perak (2) Hotel (5) hotel murah (1) Ilmu hartanah (17) Ilmu Kewangan (5) Ilmu pelaburan (8) ilmu pelaburan hartanah (16) Ilmu pelaburan saham (3) IPOH PERAK (2) jadikan homestay sebagai lubuk buat duit (1) kerja part time (5) KWSP (5) Labur atau lebur (1) Langkawi (3) lelong (21) Lelong Rumah (3) Lelongan LPPSA (9) LPPSA (15) MAPS THEME PARK (1) MORATORIUM (7) Pak Ya homestay (9) Pak Ya Homestay di Batu Gajah Perak (2) Pak Ya Homestay Seri Iskandar Perak (5) Pelaburan (10) pelaburan emas (5) PELABURAN HARTANAH (38) Pelaburan Saham (29) pendapatan pasif (3) Perak (7) rahsia homestay (2) Rangkaian Pak Ya Homestay (3) Rumah baru di Manjung Perak (2) Rumah baru di Seri Manjung Perak (1) Rumah baru di Taman Desa Harmoni Bota Kanan (1) RUMAH DI IPOH (1) RUMAH DI mERU jAYA (1) rumah di seri manjung (4) Rumah di Sitiawan (2) Rumah lelong (72) Rumah Teres 1 Tingkat (5) Rumah Untuk Dijual (4) SAMUDERA RESIDENCE SERI MANJUNG PERAK (2) Senarai Homestay (3) Senarai Homestay (20) Senarai Homestay di batu Gajah Perak (2) Senarai Homestay di Johor (1) Senarai Homestay di Kelantan (2) senarai homestay di Malaysia (8) Senarai Homestay di Melaka (3) Senarai Homestay di Negeri Johor (1) Senarai Homestay di Perak (5) Senarai Homestay di Terengganu (1) Senarai Homestay Melaka (1) senarai Rumah (2) Senarai Rumah Murah (1) Seri Iskandar Perak (5) Seri Manjung Perak (3) Sitiawan (2) Taman Desa Harmoni (1) TAMAN MANJUNG POINT SEKSYEN 2 (1)